• پنجشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400031309966
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مکث تالار هنر اصفهان روی ریشتر هفتم

مکث تالار هنر اصفهان روی ریشتر هفتم

ایسنا/اصفهان «مکث روی ریشتر هفتم» تئاتری به کارگردانی جواد ایزد دوست با موضوع دفاع مقدس است که تا ۲۱ خردادماه در تالار هنر اصفهان روی صحنه می‌رود.

جواد ایزد دوست با اعلام این خبر به ایسنا می‌گوید: «مکث روی ریشتر هفتم» از گونه‌ی تئاتر طنز دفاع مقدس است که محمدرضا آریانفر نمایشنامه‌ی آن را نوشته و جهانگیر نکویی، محمد کربلایی، امین طاهری، آرزو رضا کرمی و رضوان کروندی در آن ایفای نقش می‌کنند.

او که از مهرماه گذشته تمرین‌های این تئاتر را آغاز کرده و هر بار به خاطر موج‌های جدید کرونا مجبور به عقب‌نشینی شده، خلاصه‌ای از داستان تئاتری که این روزها در تالار هنر اصفهان روی صحنه می‌برد را چنین روایت می‌کند: حاج یوسف به همراه برادر زنش در منطقه‌ی جنگی هستند که متوجه می‌شوند حدود ۳۰۰ سرباز توسط عراقی‌ها محاصره‌شده‌اند. آن‌ها دو راه بیشتر ندارند؛ یا باید تسلیم عراقی‌ها شوند و یا با روشن کردن یک منور سربازان را باخبر کنند که راه دوم را انتخاب می‌کنند و یکی از آن‌ها به شهادت می‌رسد.

به عقیده‌ی ایزد دوست، مرگ، یک تلنگر است؛ توقفی آنی و کوتاه که این فرصت را به انسان می‌دهد تا نفسی تازه کند، به راه طی شده نگاهی بیندازد، دنیایش را زیر و رو کند و تئاتر «مکث روی ریشتر هفتم» نیز چنین منظری دارد.

این کارگردان تئاتر تصریح می‌کند: در این تئاتر، ما دنیای آدم‌هایی را می‌بینیم که فرسنگ‌ها از گذشته‌ی خود فاصله گرفته‌اند و یادشان رفته که بوده‌اند و چه مسیری را طی کرده‌اند؛ آدم‌هایی که مرتب از گذشته‌ی خودشان می‌گریزند، از دیروز و امروزشان وحشت دارند و با برنهادن نقابی بر چهره می‌کوشند آنی باشند که نباید باشند اما درنهایت، این مرگ است که کنارشان روی نیمکت می‌نشیند، گذشته را به یادشان می‌آورد و به آن‌ها می‌گوید این زندگی تمام نمی‌شود، حتی اگر فرسنگ‌ها از گذشته‌اش دور شده باشیم.

علاقه‌مندان به هنر نمایش، برای تماشای تئاتر «مکث روی ریشتر هفتم» می‌توانند با تهیه بلیت از سایت گیشه هشت، تا ۲۱ خرداد ماه، هر روز رأس ساعت ۱۹ به سالن تماشای تالار هنر اصفهان مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha