• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۲۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400031208943
  • خبرنگار : 50177

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان مطرح کرد:

۵۰ درصد تخفیف حق انتفاع برای واحدها در نواحی صنعتی مناطق محروم

۵۰ درصد تخفیف حق انتفاع برای واحدها در نواحی صنعتی مناطق محروم

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از ۵۰ درصد تخفیف حق انتفاع برای واحدها در نواحی صنعتی مناطق محروم خبر داد.

بختیار رازانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شهرک صنعتی یک مدل توسعه صنعتی محسوب می‌شود و هم‌مکانی باعث هم‌افزایی در امر تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: ۱۰۰ تا ۲۰۰ واحد صنعتی در منطقه‌ای تحت عنوان شهرک مستقر می‌شوند و آب مورد نیاز خود را با حداکثر سه حلقه چاه تامین می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان افزود: تمام هزینه‌های زیرساختی را شرکت‌شهرک‌های صنعتی تقبل می‌کند و حق انتفاع را از واحد صنعتی می‌گیرد.

 ۵۰ درصد تخفیف حق انتفاع برای واحدها در نواحی صنعتی مناطق محروم 

 رازانی بیان کرد: استقرار واحد صنعتی در واحد هزینه سبب کاهش می‌شود و حق‌انتفاعی را که از واحد صنعتی می‌گیریم براین اساس است که ۲۰ درصد پیش‌پرداخت می‌گیریم و مابقی آن را در اقساط ۳۶ ماهه پرداخت می‌کنند.

وی تصریح کرد: چنانچه این واحدهای در نواحی صنعتی مناطق محروم مستقر شوند تا ۵۰ درصد مشوق یا تخفیف حق‌انتفاع را به آنان می‌دهیم و اگر واحدهای دانش‌بنیان باشند تا ۱۰درصد مشوق دانش‌بنیان بودن به آنها داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان یادآور شد: چنانچه واحدی زودتر از موعدی که پیش‌بینی شده به بهره‌برداری برسد ۳۰ درصد مشوق بهره‌برداری پیش از موعد داده خواهدشد و یا یک سوم حق انتفاع به آن تعلق می‌گیرد.

کرونا موجب کاهش اشتغال در واحدهای صنعتی لرستان شده است

رازانی در خصوص کاهش اشتغال در واحدهای صنعتی استان گفت: بیماری کرونا بزرگترین شوک اقتصادی در قرن اخیر بود که در مجموع سبب کاهش تقاضا و به تبع آن کاهش تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: کاهش تقاضا و تولید ناشی از شیوع کرونا ویروس سبب افزایش بیکاری و کاهش سطح درآمدی شده است؛ هرچند واحدهای مرتبط با خدمات کرونایی منجر به افزایش تولید شد اما در مجموع کاهش اشتغال در دیگر واحدهای صنعتی را شاهد بودیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha