مسعود ظهوریان با اعلام این خبر بیان کرد: از ساعت ۸ صبح ۲۹ اردیبهشت تا ۸ صبح امروز، ۱۱ خردادماه بیش از ۳۲ هزار و ۴۳۷ تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان برقرار شده که طی این مدت ۲۰۴۶ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات و خدمات ایمنی توسط آتشنشانان ایستگاههای پنجاه و سه گانه شهر مشهد انجام شده است که ۷۷۵ عملیات آن مربوط به ماموریتهای مرتبط با قطعی برق و با فراوانی نجات افراد محبوس شده در داخل آسانسورها به دلیل قطع جریان برق در اقصی نقاط شهر مشهد بوده است که خوشبختانه تاکنون همه این حوادث ختم به خیر شده و حادثه ناگواری نداشتهایم.
مدیرعامل آتشنشانی مشهد با اشاره به اینکه روز گذشته بیشترین حجم ماموریت مربوط به قطع برق با ۱۳۴ عملیات را پشت سر گذاشتهایم، خاطرنشان کرد: در محلههایی که برق قطع میشود شاهد افزایش قابل توجه حجم تماسهای لحظهای مردم هستیم. به شهروندان توصیه میشود که اگر در آسانسور محبوس شدند هیچ اتفاقی نمیافتد، هوا تمام نمیشود و آسانسور سقوط نمیکند. در این شرایط ابتدا با مدیر ساختمان یا با فشار دادن دکمه آلارم(هشدار) از افرادی که در محل هستند درخواست کمک کنید و اگر آنها هم نتوانستد کاری انجام دهند، با شماره ۱۲۵ تماس بگیرید و ضمن ارائه آدرس دقیق محل منتظر رسیدن نیروهای امدادی باشید. مهمترین نکته در استفاده از آسانسور هنگام قطع ناگهانی و پیشبینی نشده برق این است که در بسیاری از ساختمانهای امروزی تجهیزات پیشرفته وجود دارد و آسانسورها نیز به سیستمی به نام Black out (یا همان برق اضطراری )مجهزهستند که درهنگام قطع ناگهانی برق آسانسور را تا توقف در سطح یکی از طبقات پشتیبانی میکند.
به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، ظهوریان افزود: اقدامات پیشگیرانه دیگری هم هست که هم باید توسط صاحبان و مدیران ساختمان و مدیران فنی و تاسیسات مجتمعها، مد نظر قرار بگیرد که مهمترین آنها بازرسی ادواری کلیه بخشها و اجزاء آسانسور به صورت ماهانه از سوی شرکتهای معتبر و نصب سیستم برق اضطراری برای آسانسور، زنگ هشدار و تلفن یا آیفون اضطراری برای آسانسور است. همچنین نسبت به تست و راه اندازی دیزل ژنراتورهای مجموعه خود اقدام نمایند و سوخت مورد مصرف دیزل ژنراتورها تامین شده باشد که تا در زمان قطع برق، به سرعت در مدار قرار گرفته و جریان برق محل را تامین کند.
انتهای پیام
نظرات