ارسلان شکری امروز ۹خرداد در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری برنامه ریزی برای اجرای روکش آسفالت ۳۵۰ کیلومتر از راههای اصلی و شریانی و ۳۰۰ کیلومتر از راههای روستایی انجام شده است که از جمله آن می توان به روکش آسفالت محورهای بوکان – سردشت، پیرانشهر – تمرچین، مهاباد – سردشت و مهاباد – میاندوآب اشاره کرد.
وی در خصوص زمان اتمام عملیات روکش آسفالت محور پلدشت - مرگنلر اظهار کرد: در این محور عملیات روکش آسفالت بطول ۱۲ کیلومتر از طرفین و در مجموع ۲۴ کیلومتر انجام شده و برای ۸ کیلومتر باقیمانده نیز بدلیل عدم شرکت پیمانکار در جریان مناقصات نسبت به انتخاب از دیگر روش های قانونی جهت پاسخ به این مطالبه مردمی اقدام خواهد شد.
این مقام مسئول در خصوص چگونگی ایجاد سرعت گیر در محورهای مختلف و استاندارد نبودن این نقاط گفت: ارتفاع استاندار سرگیر در جاده های ۵ سانتی متر است اما متاسفانه این ارتفاع بازدارندگی لازم را برای کاهش سرعت رانندگان در زمان ترددهای جاده ای ندارد و در برخی نقاط بویژه نقاط حادثه خیز و وجود تصادفات فوتی همکاران نسبت به افزایش این ارتفاع اقدام می کنند.
شکری ادامه داد: تمامی نقاط دارای سرعتگیر بوسیله تابلوهای آشکارکننده مشخص شده است و اگر رانندگان و مترددین جاده ای به علائم ایمنی بعنوان زبان گویای جاده ها توجه لازم داشته باشند، مشکلی از بابت تردد از سرعتگیرها نخواهند داشت.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در خصوص وضعیت گاردریل و دوربرگردان های محور شهیدکلانتری بعنوان یکی دیگر از سوالات مردمی عنوان کرد: نگهداری این محور بر عهده شرکت ساخت آزادراه ها و شرکت آزادراهی ارومیه – تبریز است، اما با توجه به رسالت این اداره کل در راستای تامین ایمنی مترددین جاده ای به صورت امانی نسبت به ساماندهی گاردریل در محور مربوطه اقدام می شود و پیگیری های لازم جهت جمع آوری گاردریل ها و جایگزینی نیوجرسی و اجرای تقاطع های مختلف درحال انجام بوده که در شرف حصول نتایج مطلوب توسط شرکت بهره بردار هستیم.
انتهای پیام
نظرات