• یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400030906728
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

راه‌اندازی پویشی برای مشارکت جوانان اصفهان در اهدای خون

راه‌اندازی پویشی برای مشارکت جوانان اصفهان در اهدای خون

ایسنا/اصفهان رئیس برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به مشارکت سه و نیم درصدی زنان در اهدای خون، ابراز امیدواری کرد با راه اندازی پویش اهدای خون دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، دختران دانشجو نیز در اهدای خون مشارکت کنند.

زهره مسائلی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ۲۴ خرداد روز جهانی اهداکنندگان خون است، اظهار کرد: به همین مناسبت امسال پویش اهدای خون دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در کشور به راه افتاده تا مشوقی برای اهدای خون در میان جوانان باشد.

وی با بیان اینکه هر سال به مناسبت روز جهانی اهدای خون برنامه هایی برگزار و از اهداکنندگان خون مستمر خون قدردانی می کردیم، گفت: سال گذشته و امسال به دلیل همه گیری کرونا، برنامه ها و جشن اهدای خون برگزار نشد، اما به شکل دیگری سعی کردیم از اهداکنندگان مستمر خون قدردانی کنیم.

رئیس برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان، یکی از برنامه های امسال روز جهانی اهداکنندگان خون را راه اندازی پویش اهدای خون دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در سراسر کشور اعلام کرد و افزود: از دانشجویان علوم پزشکی اصفهان و کاشان دعوت می کنیم روزهای ۲۳ و ۲۴ خردادماه با هماهنگی قبلی به مراکز اهدای خون مراجعه و درصورت واجد شرایط بودن، خون خود را اهدا کنند.

وی راه اندازی این پویش را راهگشای مسیری برای افزایش اهدای خون در قشر جوان جامعه دانست و افزود: زمانی بیشترین میزان اهدای خون در سن ۲۵ تا ۳۰ سال بود، اما الان به ۳۵ سال رسیده است و متاسفانه تعداد جوانانی که خون اهدا می کنند کمتر شده است، بنابراین حتما باید فرهنگسازی شود تا جوانانی که دارای شرایط اهدای خون هستند جذب شوند.

مسائلی با ابراز امیدواری از اینکه این پویش شروعی برای گسترش فرهنگ اهدای خون در میان قشر جوان و دانشجو باشد، افزود: باتوجه به غیرحضوری بودن دانشگاه ها این پویش در فضای مجازی به دانشجویان اطلاع رسانی می شود تا به مراکز اهدای خون مراجعه کنند. مخاطب این پویش قشر تحصیلکرده و جوان هستند که اگر به آنها اطلاع رسانی شود انتظار داریم مشارکت خوبی در اهدای خون داشته باشند.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور رو به مسن شدن رفته و مصرف خون به همین میزان بالاتر می رود، تاکید کرد: اگر جوانان برای اهدای خون مراجعه نکنند در سال های آینده برای تامین خون دچار مشکل می شویم.

رئیس برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان با بیان اینکه جوانان داوطلب در مراکز اهدای خون معاینه شده و مشاوره پزشکی می گیرند، افزود: اگر پزشک کوچکترین شکی داشته باشد که اهدای خون برای سلامت فرد مشکلی ایجاد می کند مطمئن باشید از داوطلب خون نمی گیرد.

وی همچنین با اشاره به مشارکت پایین زنان استان در اهدای خون، خاطرنشان کرد: مشارکت زنان در استان اصفهان سه و نیم درصد است و باتوجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه هستند این میزان، درصد پایینی است و امیدواریم با پویشی که راه اندازی می شود دختران دانشجو نیز در اهدای خون مشارکت کرده و مبلغی برای اهدای خون شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha