• شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۳۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400030806116
  • خبرنگار : 50194

کلنگ پروژه احداث ساختمان انتقال خون نور به زمین زده شد

کلنگ پروژه احداث ساختمان انتقال خون نور به زمین زده شد

ایسنا/مازندران کلنگ پروژه احداث ساختمان انتقال خون شهرستان نور به زمین زده شد.

دکتر ذوالفقار تقوی مدیرکل انتقال خون مازندران، در حاشیه این آیین در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پایگاه ثابت خونگیری انتقال خون شهرستان نور تا قبل از سال ۱۴۰۰ دو روز در هفته فعال بود و مراجعه‌کنندگان حدود ۳ هزار واحد خون در سال گذشته به مستمندان و بیماران هدیه کردند.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب اهدای خون در این شهرستان، تصریح کرد: از هفته گذشته روز پنجشنبه نیز به روزهای یکشنبه و سه شنبه جهت خونگیری و کاهش چالش های موجود اضافه شد.

مدیرکل انتقال خون مازندران، خاطرنشان کرد: طی بازدیدی که چندین بار از پایگاه ثابت خونگیری انتقال خون شهرستان نوربه عمل آمد متاسفانه فضای فیزیکی در شان مردم این شهرستان نبود و با تلاش ها و رایزنی های صورت گرفته، خیر نیکوکار در مجموعه مهرگان آمادگی خود را برای این امر خداپسندانه اعلام کرد.

تقوی گفت: امروز کلنگ ساختمان جدید انتقال خون شهرستان نور با بنای ۲۳۳ مترمربع و اعتبار حدود ۲ میلیارد تومان به زمین زده شد.

وی افزود: بنای ساختمان جدید حدود 2.5 از فضای کنونی بیشتر در نظر گرفته شده و پس از احداث آن، مشکلاتی چون کمبود فضای مناسب و ایستادن های طولانی برای اهدای خون برطرف می شود.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه شاخص های متعددی برای احداث پایگاه ثابت خونگیری و اضافه شدن فرآورده های پخش در هر شهرستانی وجود دارد، یادآورشد: بر اساس شاخص های دفتر معاونت برنامه و بودجه در سال ۹۱ در حال حاضر شهرستان نور می تواند مرکز ثابت خونگیری را در نظر بگیرد و پس از ارتقای شاخص ها، می توان فرآوری و پخش هم به آن اضافه شود.

تقوی تعداد بیماران خاص و تخت های فعال بیمارستانی را از شاخص های اضافه شدن فرآورده های پخش به این پایگاه ثابت انتقال خون عنوان کرد.

وی گفت: شهرستان نور با جمعیتی حدود ۱۲۱ هزار نفر، ۱۵۰ بیمار خاص و ۱۰۴ تخت فعال بیمارستانی دارد و با توجه به بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی در دست احداث حتما به زودی شاخص های آن افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha