• جمعه / ۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400030705104
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل تاکید کرد

تقویت شش محور امور خیریه در اردبیل

تقویت شش محور امور خیریه در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از تقویت نهاد امور خیریه با محوریت ششگانه در استان اردبیل خبر داد.

حجت الاسلام مهدی ستوده در نشست موسسات و نهادهای خیریه در اردبیل اظهار کرد: در قالب چهار کارگروه حوزه امور خیریه را در استان اردبیل ساماندهی کردیم تا با همراهی نهادها و تشکل های مردمی بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی محورهای مورد تاکید تقویت حوزه خیریه را حوزه سلامت، حمایت از معلولان، سالمندان، آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، کمک به حادثه دیدگان بلایای طبیعی، تسهیل امر ازدواج و همچنین کمک به کودکان بد سرپرست و بی سرپرست اعلام کرد و گفت: در همه این حوزه ها با تلاش و همکاری موسسات مردمی سعی می کنیم تا یاریگر نیازمندان باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: در بخش وقف نیز به رغم گرایش عمومی به سمت حبه، نذورات و صلح همچنان به تقویت نهاد وقف و عمل به نیات واقفان اقدام می کنیم تا این امر خداپسندانه به عنوان حسنه جاریه مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

ستوده وقف را متفاوت از سایر امور خداپسندانه بیان کرد و افزود: افرادی که وقف می کنند در حقیقت به مدیریت اموال خود دست می زنند و بعد از فوتشان زمینه سرازیر شدن خیر و برکت به نفع این افراد به شایستگی فراهم می آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما امروز باید با نگاهی جدید وقف های به ثبت رسیده نو را به درستی مدیریت کنیم تا در بخش های حمایت از بیماران خاص و همچنین حوزه هایی که نیاز به مساعدت بیشتر است، امر وقف به شایستگی اتفاق بیفتد.

ستوده به تقویت وقف مشارکتی و جمعی و همچنین عام المنفعه اشاره کرد و ادامه داد: ما وقف هایی را داریم که سال های سال عایدات آن نصیب استان می شود که نمونه آن وقف بیدستان در قزوین است که به عنوان موقوفات شیخ صفی الدین اردبیلی همچنان عایدات آن نصیب استان اردبیل می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha