• چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400030504346
  • خبرنگار : 50444

عضو جامعه مبلغین کشور مطرح کرد:

تفاوت‌هایی که میان خواست مردم با عملکرد روسای جمهور وجود دارد

تفاوت‌هایی که میان خواست مردم با عملکرد روسای جمهور وجود دارد

ایسنا/خراسان شمالی عضو جامعه مبلغین کشور گفت: بین عملکرد روسای جمهور با خواست و مطالبه مردم تفاوت وجود دارد.

حجت الاسلام احمد صابری تولایی در دومین همایش بصیرتی حماسه حضور اظهار کرد: ۲۱ شاخص در خصوص ملاک‌های مردم درباره انتظارات آن‌ها از رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفته که با عملکرد روسای جمهور اختلاف دارد.

وی افزود: اشتغال زایی، رفاه، امنیت و تحول اقتصادی جزو خواسته‌های مردم از روسای جمهور است که در کشور انجام شود اما براساس نظر سنجی‌های انجام شده، اصول گرایان به امنیت، مقاومت و اقتدار و اصلاح طلبان به تعامل خارجی، آزادی و دموکراسی پرداخته‌اند که با نظرات مردم همخوانی ندارد.

عضو جامعه مبلغین کشور به ارکان جنگ کشور با استکبار اشاره کرد و گفت: فرمانده میدان، مسئله میدان، مخاطب در میدان، رقیب در میدان و مردان میدان را پنج رکن نقش آفرین در میدان دانست که باید با توجه به آن‌ها با دشمنان مقابله کرد.

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب به عنوان فرمانده میدان از ما مطالبات و ملاحظاتی دارند که مقدمه آن‌ها اطلاعات است که از شرایط خود و دشمن آگاه باشیم. در این خصوص تحقیقات گسترده‌ای انجام شده که نتایج قابل توجهی داشته و می‌شود آن‌ها را به کل کشور تعمیم داد.

وی با اشاره به ضرورت مشارکت در انتخابات و تشخیص فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری افزود: «تبیین گفتمان»، «تبیین شاخص‌ها»، «معرفی» و «تبلیغ» برای آن فرد از جمله اقداماتی است که باید در انتخابات انجام شود.

ممنوعیت روحانیت در تبلیغ

حجت الاسلام صابری تولایی وظیفه روحانیت در ایجاد مشارکت در انتخابات را بسیار خطیر دانست و گفت: روحانیت وظیفه دارد گفتمان و شاخص‌ها را تبیین و در صورت پرسش افراد از آن‌ها، گزینه مورد نظر خود را بیان کند، اما حق ندارد برای فردی تبلیغ کند.

وی تاکید کرد: روحانیت نباید خودش را خرج افراد کند. روحانیت نماینده نظام است نه نماینده حزب که منزل و خودروی خودش را برای اهداف تبلیغاتی اختصاص دهد.

وی افزود: یک روحانی، در صورتی که به عنوان فردی منبری شناخته می‌شود حق چنین کاری را ندارد، اما اگر او را به عنوان کنشگر سیاسی می‌شناسند می‌تواند به این حوزه نیز ورود کند.

کاهش مشارکت

عضو جامعه مبلغین کشور با اشاره به مسئله میدان گفت: امروز مسئله میدان، انتخابات است و براساس بررسی‌های انجام شده کار سخت شده و وظیفه ما سنگین‌تر شده است.

تفاوت نظر مردم با اقدامات انجام گرفته

حجت الاسلام صابری تولایی به ملاک‌های بررسی عملکرد ریاست جمهوری با اشاره به رکن مخاطب میدان گفت: باید بدانیم جامعه هدف ما چه ویژگی دارد. براساس تحقیقاتی که در حوزه مردم شناختی دینی انجام شده، ۹۳ درصد جمعیت کشور به اینکه خداوند خالق جهان است و آن را اداره می‌کند باور دارند. ۸۵ درصد نیز به روز حسابرسی از اعمال معتقد هستند.

عدم گره خوردن اعتقاد به رفتار

عضو جامعه مبلغین کشور تصریح کرد: با این وجود بیش از ۵۰ درصد مردم در نظرسنجی‌ها گفته‌اند که دروغ می گویند و این نشان می‌دهد که باید در تبلیغات خود تلاش کنیم اعتقاد فکری را به عمل تبدیل نماییم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha