• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400030403191
  • خبرنگار : 50176

مدیر مخابرات منطقه استان:

بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری در لرستان اجرا شده است

بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری در لرستان اجرا شده است

ایسنا/لرستان مدیر مخابرات لرستان گفت: بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شده است.

نبی اله شمسی فر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۴۴۰۶ کیلومتر فیبرنوری در بخش‌های شهری، روستایی و بین‌شهری استان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: این سرانه عدد کمی است و در چهار شهرستان سراب دوره، کوهدشت، رومشکان و پلدختر فاقد این زیرساخت برای مخابرات هستیم.

شمسی‌فر افزود: الان در این چهار شهرستان مستأجر شرکت زیرساخت هستیم و دو فیبر نوری از آنها اجاره کرده‌ایم.

مدیر مخابرات منطقه لرستان خاطرنشان کرد: در این مناطق سرانه ما نزدیک به صفر است و با برنامه‌هایی که به‌صورت مشترک با اداره‌کل فناوری به پیش می‌بریم این مشکل را به‌زودی در کل استان حل خواهیم کرد.

شمسی فر با اشاره به پروژه‌های در دست‌ساخت، اضافه کرد: ۱۵۰ کیلومتر سال گذشته به استان ابلاغ شد از این ۱۵۰ کیلومتر ۳۵ کیلومتر آن بین شهر نورآباد تا هفت چشمه بود که کامل اجرا شد.

وی بیان کرد: ۱۱۵ کیلومتر باقی‌مانده از این فاز بین خرم‌آباد به پلدختر از مسیر دهلیج بوده که در چهار قطعه تعریف شده قطعه دو و چهار آن کامل شده و قطعه سه و یک پروژه به خاطر تلاقی بیش از حد آن با خطوط لوله نفت و آزادراه متوقف ماند که هم با آزادراه و شرکت خطوط نفت استان به توافق رسیده‌ایم و مجوزها صادر شده است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان ادامه داد: در قطعه سه که بین دهلیج به خوشاب بود مشکلاتی به وجود آمده که در حال توافق یا فسق قرارداد با پیمانکار هستیم.

شمسی فر عنوان کرد: درصددیم بتوانیم با همین پیمانکار یا پیمانکار جدیدی به‌سرعت پروژه را در قطعه سه به اتمام برسانیم؛ قطعه یک را نیز با آزادراه توافق کرده و امیدواریم ظرف ماه‌های آینده این قطعه را به پایان برسانیم.

وی اظهار کرد: اگر قطعه یک را بتوانیم به‌زودی به اتمام برسانیم مسیر زیر بار خواهد رفت و ما کل پروژه ۱۱۵ کیلومتر را نیز به اتمام خواهیم رساند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان تصریح کرد: پروژه دیگر، فیبرنوری ویسیان به معمولان و پلدختر است که به قرارگاه خاتم واگذار و قرارداد آن منعقد شده؛ چند هفته گذشته مسیر هم توسط قرارگاه خاتم بازدید شده و صورت‌جلسه و تحویل شده امیدواریم ظرف همین روزها و هفته‌ها تجهیز کارگاه و شروع به عملیات اجرایی کند.

شمسی فر خاطرنشان کرد: پروژه اتصال فیبرنوری خرم‌آباد و کوهدشت که قبلاً تا پل کشکان رفته بود از پل کشکان تا کوهدشت به قرارگاه خاتم واگذار شده است مشابه همین معمولان به ویسیان و پلدختر تحویل شده و امیدواریم آن هم باز همزمان با همین پروژه تجهیز کارگاه و شروع به کار کنند که این مسیر تا کوهدشت برود تا بتوانیم مسیر فیبر استانی را تا کوهدشت داشته باشیم.

وی اضافه کرد: قطعه ابتدا و انتهای آزادراه هم اخیراً با هماهنگی وزارت ارتباطات و اداره‌کل فناوری به این مجموعه اضافه شده و قرار است ما کل این مسیر را با همکاری آزادراه ادامه دهیم.

این مسئول گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ و اواسط ۱۴۰۱ با بهره‌برداری از این پروژه‌ها سرانه استان افزایش خواهند یافت و شهرستان‌های چهارگانه را از این مشکلات فیبرنوری تک مسیره رهایی خواهیم داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha