• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400030402825
  • خبرنگار : 71605

شورای اروپا فعالیت‌های "تحریک‌آمیز" روسیه علیه اتحادیه اروپا را محکوم کرد

شورای اروپا فعالیت‌های "تحریک‌آمیز" روسیه علیه اتحادیه اروپا را محکوم کرد

طبق نتایج منتشر شده اجلاس اروپا، رهبران اتحادیه اروپا فعالیت‌های روسیه علیه اتحادیه اروپا و اعضای آن را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، طبق این سند، "شورای اروپا فعالیت‌های غیرقانونی، تحریک‌آمیز و مخرب روسیه علیه اتحادیه اروپا، کشورهای عضو و فراتر از این‌ها را محکوم می‌کند. این اتحادیه وحدت و همبستگی خود در مواجه با چنین اقداماتی و نیز حمایت خود از شرکای شرقی را مجدداً تأیید می‌کند."

در این سند آمده است: "شورای اروپا همبستگی خود با جمهوری چک را ابراز کرده و از پاسخ آن حمایت می‌کند".

پراگ در اواسط آوریل سرویس‌های امنیتی روسیه را به دخالت در انفجار انبارهای نظامی در "وربتیکا" متهم کرد و ۱۸ نفر از کارکنان سفارت روسیه را اخراج کرد. در پاسخ، مسکو نیز ۲۰ کارمند سفارت چک را عنصر نامطلوب اعلام کرد و گفت ادعاهای مربوط به انفجار، پوچ، بی‌اساس و دور از ذهن هستند.

کرملین اعلام کرد، ادعاهای اثبات‌نشده جمهوری چک علیه روسیه، لطمه شدیدی به روابط دوجانبه زده و نیز نشان داد این اتهامات علیه روسیه، بخشی از مبارزه بزرگ‌مقیاس غرب علیه مسکو است.

دستور رهبران اتحادیه اروپا به "جوزپ بورل" برای تهیه گزارشی در مورد روابط با روسیه برای اجلاس ماه ژوئن

بر اساس نتایج اجلاس اروپا، رهبران اروپا به "جوزپ بورل"، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا دستور داده‌اند تا گزارشی در مورد روابط با روسیه برای اجلاس ماه ژوئن آمده کند.

در این سند آمده است: " شورای اروپا تعهد خود به ۵ اصل حاکم بر سیاست اتحادیه اروپا در مقابل روسیه را مجدداً تأیید می‌کند. این شورا از نماینده ارشد و کمیسیون دعوت می‌کند گزارشی شامل گزینه‌های سیاسی پیش روی روابط اتحادیه اروپا-روسیه، مطابق با این اصول و با چشم‌اندازی به اجلاس ژوئن ۲۰۲۱ این شورا، ارائه دهند."

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ به تصویب ۵ اصلی پرداخت که راهنمای تمام کشورهای عضو در تعامل با روسیه است. این اصول به طور خاص شامل اجرای کامل توافقات مینسک در مورد اوکراین، تقویت همکاری با شرکای شرقی اتحادیه اروپا، تضمین امنیت انرژی اتحادیه، توسعه همکاری روسیه با اتحادیه اروپا در مسائل بین‌المللی دارای منفعت برای اتحادیه و در آخر حمایت از جامعه مدنی در روسیه و روابط بین شهروندان روس و اتحادیه اروپا است.

رئیس کمیسیون اروپا: روسیه برای اتحادیه اروپا در حل مشکلات بین‌المللی مهم است

"اورزولا فن در لاین"، رئیس کمیسیون اروپا پس از اولین روز اجلاس اتحادیه اروپا که به روابط با روسیه پرداخته بود، اظهار کرد: روسیه، با وجود فعالیت "بی‌ثبات‌کننده" خود در رابطه با اتحادیه اروپا، نزدیک‌ترین و بزرگ‌ترین همسایه این اتحادیه و منبعی برای تجارت و سرمایه‌گذاری باقی می‌ماند. این کشور همچنین بازیگر مهمی در عرصه بین‌المللی است.

وی خاطرنشان کرد: روسیه بزرگ‌ترین همسایه ماست و برای اتحادیه اروپا  همچنان منبع تجارت و سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید.

فن در لاین گفت: زندگی اروپایی‌ها و روس‌ها در امتداد مرزهای مشترک ما، در هم تنیده شده‌اند و روسیه بازیگر مهمی برای رویارویی با چالش‌های جهانی و حل مسائل منطقه‌ای است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha