• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400030301880
  • خبرنگار : 71477

راهپیمایی در مینیاپولیس برای گرامیداشت سالگرد مرگ جورج فلوید

راهپیمایی در مینیاپولیس برای گرامیداشت سالگرد مرگ جورج فلوید

صدها آمریکایی روز یکشنبه در آستانه نخستین سالگرد مرگ جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی که توسط پلیس آمریکا کشته شد به خیابان‌های مینیاپولیس آمدند تا یاد وی را گرامی بدارند و متعهد شدند تا با خشونت‌های پلیس با انگیزه نژادپرستی مبارزه کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این رویداد صلح‌آمیز روز یکشنبه آغاز یک مراسم گرامیداشت سه روزه بود که روز سه‌شنبه مورخ 25 مه با یک مراسم سراسری گرامیداشت سالگرد مرگ فلوید توسط پلیس، پایان می‌یابد.

"رورند ال شارپتون"، یکی از رهبران جنبش "جان سیاهپوستان مهم است" در رویداد روز یکشنبه گفت: جورج فلوید نباید در تاریخ تنها به عنوان فردی که زانو بر گردنش فشرده شد، ثبت شود. جورج فلوید باید در تاریخ به عنوان فردی ثبت شود که گردن نژادپرستی پلیس، خشونت پلیس و اقدامات غیرقانونی پلیس را شکست. ما اینگونه نام جورج فلوید را در تاریخ ثبت خواهیم کرد.

وی در مقابل دادگاه منطقه‌ای شهرستان هنپین، جایی که درک شووین، افسر سابق پلیس مینیاپولیس را در محاکمه قتل جورج فلوید در قتل درجه دو، قتل درجه سه و آدمکشی درجه دو گناهکار شناخت، از قانون‌گذاران آمریکایی خواست تا اصلاحات گسترده پلیس موسوم به "قانون جورج فلوید" را که تحت تایید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز قرار گرفته است، تصویب کنند.

ال شارپتون گفت: دلیل اینکه ما اکنون اینجا هستیم این است که بگوییم محکوم کردن شووین کافی نیست و ما به قانون فدرال نیاز داریم. تاریخی بود که دیدیدم یک افسر پلیس سفید پوست برای نخستین بار به خاطر کشتن یک سیاهپوست محکوم شد. اما او بارها و بارها و بارها تبرئه خواهد شد مگر آنکه ما به یک قانون فدرال دست یابیم.   ‌

"بن کرامپ"، وکیل تعدادی از قربانیان خشونت‌های پلیس آمریکا خواستار ادامه این مبارزه تا زمانی شد که یک نوزاد سیاهپوست متولد شده از یک مادر سیاهپوست دقیقا از حقوقی برابر با یک نوزاد سفیدپوست متولد شده از یک مادر سفیدپوست برخوردار باشد.

یکی از نمایندگان یک جامعه مسلمان محلی نیز از جنبش "جان سیاهپوستان مهم است" خواست تا از فلسطینی‌ها نیز در مبارزاتشان با اشغال رژیم صهیونیستی حمایت کند و گفت: هیچ یک از ما آزاد نیستیم مگر آنکه همه ما آزاد شویم.  

در این راهپیمایی که از مقابل دادگاه منطقه‌ای شهرستان هنپین آغاز و به خیابان‌های مینیاپولیس کشیده شد، شرکت‌کنندگان شعارهای جنبش "جان سیاهپوستان مهم است" را سر داده، تصاویری از آفریقایی-آمریکایی‌های کشته شده توسط پلیس آمریکا در دست داشتند و یک تابوت را که سمبل تمامی قربانیانی بود که فیلمی از آنها منتشر نشده، عدالت در حقشان اجرا نشده و نامشان مطرح نشده است را حمل می‌کردند.

در جریان این رویداد روز یکشنبه هیچ رخداد خشونت‌آمیزی گزارش نشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha