به گزارش ایسنا، سعید شهسواری درباره جزییات مربوط به حادثه ریزش کوه در قطعه دو آزادراه تهران- شمال اظهار کرد: در اثر حادثه جدا شدن و سقوط بخش عظیمی از بدنه کوه واقع در جنوب تونل ۳۳/۱ منطقه دو آزادراه تهران شمال دو نفر از کارگران، (یک نفر راننده بیل مکانیکی و یک نیروی اجرایی) جان خود را ازدست دادند.
وی افزود: این حادثه در اثر عملیات اجرایی نبوده و بیرون از محدوده تونل اتفاق افتاده است همچنین یک اتفاق غیر قابل پیشبینی و حادثه تلقی میشود.
به گفته مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - شمال به دلیل حجم سنگین ابعاد جدا شده کوه و سقوط آن دسترسی به محل حادثه نیز به سختی انجام گرفته است.
شهسواری تصریح کرد: تمامی تمهیدات لازم هنگام حفاری تونلها، دوران احداث و بهرهبرداری لحاظ شده است، در ۲۲ کیلومتر تاکنون ۳۱ رشته تونل حفاری شده است و حادثه ای رخ نداده است، حادثه امروز که مربوط به جدا شدن کوه و سقوط آن بود غیرقابل پیشبینی و نادر بوده است.
این اتفاق تلخ در حالی در فاز دوم آزادراه تهران-شمال رخ داده که بر اساس آخرین اظهارات خیراله خادمی -معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- این محور آزادراهی حدود ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به اینکه بیش از ۹۵ درصد تونلهای آن آماده شده است و تونل البرز نیز که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و طولی حدود ۶.۵ کیلومتر دارد، آماده بهرهبرداری است، مقرر شده تا در مرحله نخست و تا اوایل تابستان امسال تونل البرز و دسترسی دو طرف آن که حدود دو کیلومتر است به بهرهبرداری رسیده و در مرحله بعدی آن باند غربی منطقه دوم آزادراه تهران-شمال افتتاح شود.
اما حتی اگر این حادثه نادر باشد جدا شدن قطعه بزرگی از کوه و ریزش آن نمیتواند غیر قابل پیشبینی باشد و به نظر میرسد که مسئولان و متولیان این محور آزادراهی بهتر است تدابیر ایمنی بیشتری برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی بیاندیشند چرا که نتنها جان دو انسان حادثه تلخی است بلکه میتوانست حادثه بدتری را رقم بزند.
انتهای پیام
نظرات