• شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400030100170
  • خبرنگار : 50145

فرماندار ماکو:

نرخ رشد ابتلا به کرونا در ماکو کاهش یافت

نرخ رشد ابتلا به کرونا در ماکو کاهش یافت

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار ماکو گفت: نرخ رشد ابتلا به کرونا در ماکو از ۱۱درصد به ۳ درصد رسید.

علی محمدی ایروانلو در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه خوشبختانه بررسی  آمار و گزارشات گویای شرایط بهتری در مسئله بیماری منحوس کرونا در  شهرستان است، اظهار کرد: نرخ رشد ابتلا به کرونا از ۱۱ درصد به ۳ درصد و نرخ مثبت شدن نیز از ۴۷ درصد به ۲۸ درصد رسیده است لذا  باید این وضعیت را ثابت نگه داشته و با استمرار در رعایت پروتکل ها خصوصا استفاده از ماسک وضعیت شهرستان را به شرایط زرد و آبی ببریم .

وی با اشاره به اینکه در این شرایط محور اصلی جامعه، بازار است، افزود : تبعات و بازتاب های روانی بازار در خصوص اصرار بر رعایت پروتکل ها و استفاده از ماسک بسیار مهم است.

فرماندار ماکو با تبیین فشارهای اقتصادی وارده بر کسبه در شرایط کرونا گفت: وقتی وضعیت قرمز می شود ۸۰ درصد بازاریان مجبورند واحدهای خود را تعطیل کنند لذا از بازاریان استدعا دارم برای اینکه دوباره شرایط محدودیت ها مهیا نشود لازم است از همین ابتدا رویکرد پیشگیری  و رعایت دستورالعمل های مربوط به پیشگیری از کرونا را بیش از پیش مبنای فعالیت صنفی خود قرار دهند.

محمدی تاکید کرد: با نهایت تاسف بررسی های میدانی نشان می دهد متاسفانه اکثر اصناف خصوصا واحد های صنفی پرتردد ماکو در ۱۰روز گذشته که محدودیت ها تعدیل شده در مسئله رعایت پروتکل ها بسیار ضعیف عمل کرده اند.

فرماندار ماکو با تاکید بر اینکه واحدهای صنفی باید از ورود افراد بدون ماسک به این واحدها خودداری کنند، خاطر نشان کرد: اصناف  همگام با رعایت پروتکل ها باید  از ارائه خدمات به افرادی که بدون ماسک وارد مغازه ها می شوند خودداری کنند.

وی از اکیپ های نظارتی خواست با توجه به ادامه بی توجهی و عادی انگاری بخشی از بازاریان و دیگر حوزه های مرتبط روند نظارت های خود را تشدید نموده و با نهادها و واحدهای صنفی متخلف برابر قانون برخورد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha