داریوش امانی، عصر امروز (پنجشنبه_۳۰ اردیبهشت ماه) در آیین بهره برداری از اتوبان چهار خطه محور اردستان_اصفهان اظهار کرد: حجم مطالبات مردمی و نمایندگان مجلس در خصوص خرابی جاده های کشور زیاد است و در موضوع خرابی راه های روستایی، این گلایه ها چند برابر است.
وی افزود: اعتبار سازمان راهداری در سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان بوده که در مقابل نگهداری مطلوب ۲۳۱ هزار کیلومتر راه های کشور، بسیار ناچیز است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم راه های کشور را به صورت مطلوب نگهداری کنیم، نیازمند اعتبار سالانه بیش از ۳۰ هزار میلیارد هستیم. متاسفانه بیش از ۱۰ هزار کیلومتر از راه های اصلی کشور دچار خرابی شدید شده که نیازمند ۱۳ هزار میلیارد اعتبار است.
امانی، با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از مسافرت های کشور در جاده های اصلی یا ترانزیت انجام می شود، گفت: در سال گذشته توانستیم بیش از چهار هزار کیلومتر از راه های کشور را روکش آسفالت کنیم که با توجه به درآمد ثابت راه های کشور و افزایش هزینه ها، این عملیات به ۲ هزار کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: راه در کشور به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد در صورتی که برای مابقی خدمات در کشور مانند آب، برق و گاز و... دیگر دستگاه ها هزینه دریافت می کنند.
گلایه مردم از وضعیت محور ترانزیت اردستان
سید صادق طباطبایی نژاد، نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: به دلیل خطرناک بودن مسیر اردستان_اصفهان که سالانه بیش از ۲۰ نفر از همشهریان ما جان خود را در آن از دست می دادند بیش از پنج سال به صورت مستمر پیگیر بهره برداری از آن بودیم.
وی با بیان اینکه محور ترازیت و جاده های روستایی اردستان وضعیت غیرقابل قبولی دارد و این مسئله باعث گلایه مردم شده، ادامه داد: خرابی و غیرایمن بودن محور ترانزیت اردستان هزینه اضافی را برای مردم ایجاد کرده است و امیدواریم با حضور وزیر راه و شهرسازی این دو مطالبه مردمی برطرف شود.
طباطبایی نژاد با تأکید بر لزوم تعیین تکلیف وضعیت استخدام کارگران راهداری اظهار کرد: نیروهای انسانی در راهداری که از مظلومترین اقشار هستند، بیش از ۱۵ سال است که بلاتکلیفاند و باید هرچه سریعتر مشکل کارگران راهداری حل شود و آنها از نظر استخدامی تعیین تکلیف شوند.
انتهای پیام
نظرات