• پنجشنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400023021561
  • منبع : نمایندگی ایلام

معاون استاندار ایلام:

ایجاد منطقه آزاد بازنگری در زیرساخت های مرز مهران را ضروری کرده است

ایجاد منطقه آزاد بازنگری در زیرساخت های مرز مهران را ضروری کرده است

ایسنا/ایلام معاون عمرانی استاندار خواستار بازنگری اساسی در زیرساخت های مرز مهران با توجه به ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران شد.

 احمد کرمی در نشست زیرساخت های اربعین و مرز مهران  که  با حضور معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این مطلب گفت:  با توجه به این که مهران به عنوان منطقه ی آزاد تجاری به تصویب رسیده است نیازها و مشکلاتی در حوزه ی پایانه ی مرزی مهران وجود دارد که نیاز است با دقت و کار کارشناسی دیده شود و نسبت به رفع آنها اقدام شود.
وی ادامه داد:  در همین راستان دکتر امانی با سفر به منطقه ی آزاد تجاری مهران نسبت به بازدید میدانی از مرز و پایانه مرزی و همچنین پایانه مسافری برکت از نزدیک با مشکلات و نیازهای این منطقه آشنا شدند.
معاون عمرانی استاندار با تأکید بر وجود زیرساخت های بسیار خوبی این مرز اضافه کرد: امکانات و زیرساخت های بسیار خوبی در سال های گذشته به واسطه ی اربعین و تردد زوار و همچنین صادرات بالایی که در این مرز ایجادشده انجام شده است ولی  در این راستا باید  بازنگری اساسی در زیرساخت ها و امکاناتی که وجود دارد برای منطقه ی آزاد مهران ایجاد شود و نیازمندهایی که وجود دارد و بحث ترانزیت کالا و مسافرین را در نظر بگیریم  و در تهران جلسه ای برای مطرح کردن مباحث برگزارخواهد  شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این سفر با  بازدید از زیرساخت های مرز بین المللی مهران اظهار داشت: هدف از سفر به استان ایلام و شهرستان مرزی مهران انجام تعهداتی است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بحث ستاد اربعین کشور متقبل شده است تا از نزدیک در جریان روند پروژه های در دست اجرا و نحوه پیشرفت آن ها و مسایل و مشکلات موجود آشنا شویم.
وی افزود: با ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا بحث تبادل زایر از مرز مهران با کشور دوست و همسایه عراق در دستور کار قرار خواهد گرفت.
دکتر امانی با اشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری مهران یادآور شد: با توجه به این مهم و تاثیر آن در بازارهای ترانزیت کشور با عراق، تلاش ما رفع مسایل و مشکلات موجود است تا بتوانیم از این راه در توسعه صادرات و ترانزیت سوخت و کالا از این مرز به بهترین نحو ممکن بهره ببریم.
امانی از اعزام یک تیم کارشناسی جهت بازدید از مرز مهران و شناسایی مشکلات موجود طی هفته آینده خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا در مسایل و مشکلات مرز در کارگروه ترانزیت سازمانی بررسی و برنامه ها برای افق ۲۰ ساله تهیه شود تا مشکلی در خصوص ترانزیت از مرز مهران با کشور عراق نداشته باشیم.
وی تاکید کرد: تمام تلاش این است تا از ظرفیت مرز مهران برای صادرات سوخت و دیگر کالاها به درستی استفاده شود که این کار نیازمند اقدامات و پیش بینی های لازم برای توسعه زیرساخت های این منطقه است.
معاون وزیر راه ادامه داد: در صورت تهیه طرح جامع بخش خصوصی نیز تمایل سرمایه گذاری را در این حوزه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha