• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۱:۵۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400022921409
  • خبرنگار : 50286

ایسنا گزارش می دهد

ره آورد سفر استاندار کرمان به شهر اقتصاد مقاومتی کشور در روزهای سخت کرونایی

ره آورد سفر استاندار کرمان به شهر اقتصاد مقاومتی کشور در روزهای سخت کرونایی

ایسنا/کرمان استاندار کرمان در ادامه سفرهای خود به شهرستان های استان امروز 29 اردیبهشت ماه به شهر اقتصاد مقاومتی کشور سفر کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اگر چه استاندار کرمان همواره به تبعیض مثبت تاکید دارد و از طرفی شاهد هستیم در روزهای سخت کرونایی که هر گونه تجمع، تردد و سفر به مناطق پُرخطر کرونایی ممنوع است، نماینده عالی دولت در استان کرمان به قلعه گنج شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور که طی روزهای اخیر جزو سه شهر قرمز کرونایی بود، سفر کرد.

دکتر "علی زینی وند" در بدو ورود مورد استقبال امام جمعه قلعه گنج، مدیران اجرایی شهرستان و نماینده پنج شهرستان جنوب کرمان قرار گرفت.

استاندار کرمان و هیئت همراه با حضور در گلزار شهداء روستای "گوهنچان" قلعه گنج به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد و در ادامه با مادر شهید کامرانی، صبوری و استقامت مادران شهدا را ستودتی توصیف کرد که این ادای احترام به مقام شامخ شهدا و دیدار با خانواده های معظم آنان نشانگر نگاه فرهنگی و تکریم بازماندگان معنوی 8 سال دفاع مقدس است و در این سفر انجام شد.

بازدید از جاده رمشک به کُتیج، روستاهای سورگاه، سوردر و تگک و دیدار با مردم نیز از دیگر برنامه های سفر زینی وند بود که در ادامه بازدید بخش چاه‌دادخدا شهرستان قلعه‌گنج نیز در دستور کار قرار گرفت.

در سفر امروز استاندار کرمان به شهرستان قلعه گنج مدرسه ۶ کلاسه سورگاه با اعتبار ۱.۹ میلیارد تومان با مشارکت موسسه مهر گیتی به بهره برداری رسید.

زینی وند با مولوی چاهانی امام جمعه اهل سنت رمشک نیز دیدار کرد که گسترش فعالیتهای قرآنی، توسعه زیرساختهای شهری و عمرانی از مهم ترین محور این گفتگو بود.

دیدار با تعدادی از خانواده های مددجویان کمیته امداد و تاکید بر رفع مشکلات آنها، افتتاح مرکز مددکاری کمیته امداد دهستان رمشک که ۹۹۳ خانواده را تحت پوشش دارد از برنامه های دیگر زینی وند در سفر به قلعه گنج به شمار می آیند.

استاندار کرمان در ادامه سفر کاری اش از روستای "سوردر" با تلفیقی از خانه های کپری و نوساز بنیاد مسکن بازدید کرد که تامین آب آشامیدنی از مهمترین خواسته های اهالی این روستا و روستاهای همجوار بود.

توزیع ۳۰۰ بسته غذایی توسط جمعیت هلال احمر و قول مساعد جهت تامین هزینه های درمانی و دارویی از جمله ره آوردهای سفر به شهر اقتصاد مقاومتی کشور محسوب می شوند.

توسعه اقتصادی در دهستان رمشک به عنوان یکی از دورافتاده ترین مناطق جنوبی استان پهناور کرمان می تواند نقطه عطفی در برداشتن گام های بلند در زمان کوتاه باقی مانده دولت با نگاه تبعیض مثبت به یادگار بماند.

اولین ره‌آورد اقتصادی دومین سفر زینی وند به شهر اقتصاد مقاومتی

استاندار کرمان در آیین بهره برداری از معدن و کارخانه تولید کنسانتره مس در منطقه دورافتاده دهستان رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج در جنوب کرمان گفت: از بنیاد مستضعفان به عنوان معین اقتصادی شهرستان قلعه گنج که کارها و اقدامات خوبی در توسعه این منطقه انجام داده تشکر می کنم و تقاضا داریم این کمک ها بیش از این ادامه داشته باشند.

وی مهمترین مسئله برای پیشرفت جنوب کرمان را بحث معادن و توسعه صنعتی عنوان کرد و افزود: باید مسئولان و مردم در این راستا همراهی کنند.

زینی وند با قدردانی از سرمایه گذار این کارخانه و معدن اظهار کرد: از سرمایه گذار تشکر می کنیم که با عشق به محرومیت زدایی و کمک به مردم در این منطقه دورافتاده و توسعه نیافته سرمایه گذاری کرده و کار انجام می دهند و با تمام وجود در خدمتشان خواهیم بود.

استاندار کرمان همچنین از پیگیری‌های رییس سازمان صمت جنوب کرمان به نیکی یاد کرد و گفت: از همراهی مدیرکل محیط زیست استان و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای که در زمینه پیشرفت صنعتی و راه اندازی طرح های مختلف صنعتی و معدنی کمک، همدلی و همراهی می‌کنند، تشکر می کنم. این همدلی ها دلیل پیشرفت است و باید ادامه داشته باشند.

در ادامه "مسلم مروجی فرد" رییس سازمان صمت جنوب کرمان گفت: این کارخانه در منطقه دورافتاده و توسعه نیافته رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج (شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کشور) با ظرفیت تولید سالانه 2400 تن کنسانتره مس مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی میزان سرمایه گذاری این کارخانه را 430 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: معدن مس نیز مربوط به همین شرکت برای تامین خوراک موردنیاز کارخانه با ذخیره یک میلیون و 800 هزار تن و سرمایه گذاری 150 میلیارد ریال نیز افتتاح شد.

مروجی فرد میزان اشتغالزایی این معدن را نویدبخش آینده ای روشن برای جوانان منطقه عنوان کرد و گفت: این معدن و کارخانه زمینه اشتغال 75 نفر را به صورت مستقیم و 250 نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم کرده است.

وی آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این کارخانه را برای گسترش تولید و جلوگیری از خام فروشی با افزایش ظرفیت به 6000 تن کنسانتره مس عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری موردنیاز این طرح بالغ بر 1200 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم آن نیز 140 است.

به گزارش ایسنا، فاز اول کارخانه تولید کنسانتره مس شرکت کانی فرآوان زمان، با حضور استاندار کرمان، رییس سازمان صمت جنوب کرمان، نماینده مردم پنج شهرستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسوولان بهره‌برداری و فاز دوم آن نیز کلنگ زنی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha