• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400022921245
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

افتخارآفرینی موزه‌ داران اصفهان

افتخارآفرینی موزه‌ داران اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیر موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان اعلام کرد که موزه‌داران این استان در سیزدهمین آیین انتخاب موزه‌های برتر کشور، موفق به کسب ۱۳ رتبه‌ی برتر شده‌اند.

ساغر حمیدی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: کمیته‌ی ملی موزه‌های ایران هر سال با برگزاری آیینی به مناسبت روز جهانی موزه‌ها، بر اساس شاخص‌های معینی از موزه‌داران کشور تجلیل می‌کند و امسال، سهم موزه‌داران اصفهان از این آیین قابل‌توجه بود.

وی تصریح کرد: در شاخص «معرفی»، موزه‌ی خصوصی مردم‌شناسی ارامنه‌ی جلفا موفق به کسب رتبه اول و موزه‌ی معماری و خلاقیت اصفهان موفق به کسب رتبه دوم شد. در شاخص «پژوهش» نیز موزه‌ی خصوصی معماری و خلاقیت رتبه اول و موزه‌ی مردم‌شناسی ارامنه‌ی جلفای نو رتبه دوم را از آن خود کردند.

مدیر موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان افزود: در شاخص«آموزش»، موزه‌ی خصوصی مردم‌شناسی ارامنه‌ی جلفای نو رتبه دوم، موزه‌ی معماری و خلاقیت اصفهان رتبه سوم و در شاخص «کودک و نوجوان»، موزه‌ی خصوصی تنوع زیستی سمیرم، مشترک با موزه سیار سفیران رتبه سوم و موزه‌ی دولتی هنرهای تزئینی ایران رتبه‌ی اول را دریافت کردند.

حمیدی یادآور شد: در شاخص «خلاقیت و نوآوری»، موزه‌ی خصوصی مردم‌شناسی ارامنه‌ی جلفای نو رتبه اول و موزه معماری و خلاقیت رتبه سوم را گرفتند. برای شاخص «بازدید» هم در بخش موزه‌های دولتی کوچک، کاخ موزه‌ی عالی‌قاپو رتبه‌ی سوم و موزه‌ی خصوصی عروسک بادرود رتبه سوم را کسب کردند.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، موزه‌ها با تعطیلی گاه و بیگاه روبرو بودند و به همین سبب، موزه داران به فعالیت در فضای مجازی تشویق می‌شدند. کمیته ملی موزه های ایران نیز در سیزدهمین آیین انتخاب موزه‌های برتر، از تمامی موزه‌داران به خاطر فعالیت در فضای مجازی به صورت ویژه تقدیر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha