• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400022920896
  • خبرنگار : 50167

یک مسئول در وزارت بهداشت اعلام کرد

اخذ مجوز جذب هیئت علمی رشته‌های غیرپزشکی

اخذ مجوز جذب هیئت علمی رشته‌های غیرپزشکی

ایسنا/زنجان رئیس کمیسیون ره‌یافت همگرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: با اختصاص ظرفیتی برای جذب هیئت علمی رشته‌های غیرپزشکی در کمیسیون همگرایی وزارت بهداشت، مجوز انعقاد قرارداد یک سال با این افراد نیز اخذ شده است.

مهدی رضایت صبح امروز (۲۹ اردیبهشت‌ماه) در دومین سمپوزیوم مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم‌پزشکی که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه هدف اصلی بحث همگرایی، رشد اقتصادی و اجتماعی و نیز حل مشکلات جامعه است، اظهار کرد: اخیراً تفاهم‌نامه‌ همکاری میان معاونان آموزشی و پژوهشی وزارت بهداشت و وزارت علوم امضا شده است.

وی با تاکید بر اهمیت همگرایی، افزود: تصویب آیین‌نامه کمیسیون ره‌یافت همگرایی در وزارت بهداشت، جذب و به کارگیری اعضای هیئت علمی در حوزه غیرپزشکی و شیوه‌نامه دوره مشاهده‌گری اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی در وزارت بهداشت، به کارگیری اعضای هیئت علمی وابسته، تصویب دکترای تخصصی فناوری محور در شورای عالی برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات و دوره‌های توانمندسازی از جمله اقدامات مهم در اصول ره‌یافت همگرایی است‌.

این مسئول با بیان اینکه نباید بحث همگرایی به ایجاد رشته و ساخت دانشکده محدود شود، تصریح کرد: نکات بسیار خوبی در تصویب آیین‌نامه کمیسیون ره‌یافت همگرایی در وزارت بهداشت قابل مشاهده بوده و وزارت علوم نیز کمیسیون ره‌یافت همگرایی خود را تشکیل داده است.

رئیس کمیسیون ره‌یافت همگرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت در رابطه با جذب هیئت علمی رشته‌های غیرپزشکی، خاطرنشان کرد: به کمیسیون همگرایی ظرفیتی برای جذب هیئت علمی رشته‌های غیرپزشکی داده شد و افرادی از رشته‌های مکانیک، هوش مصنوعی، مدیریت، اقتصاد، شیمی، آی‌.تی در دانشگاه‌ها جذب شد و مجوز انعقاد قرارداد یک سال با آنان اخذ شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با بیان اینکه به‌ عنوان یک مسئول به دنبال راهکارهای عملی هستیم و تلاش می‌کنیم اتصال بین وزارت بهداشت و وزارت علوم را محکم‌تر کنیم، اظهار کرد: وزارت بهداشت در عرصه علمی تلاش‌های زیادی می‌کند و سعی در پیاده‌سازی مفهوم همگرایی با استفاده از مقالات و پایان‌نامه‌ها دارد.

علی‌اکبر حق‌دوست با بیان اینکه از نگاه مدیریتی با محدودیت وقت مواجه هستیم، بنابراین باید سنجیده عمل کنیم تا دچار خطر و آسیب در شتاب‌زدگی نشویم، افزود: اکنون باید از مفاهیم رشته‌ها کمک بگیریم، زیرا هر رشته‌ای آورده‌ای دارد که باید این آورده‌ها را به رشته‌های دیگر نیز بدهیم.

وی با بیان اینکه افرادی که در حوزه پزشکی مشغول به کار هستند باید به حوزه‌های جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی نیز نگاهی داشته باشند، خاطرنشان کرد: گفتنی است باید اتاق فکر با مطالب و موضوعات علمی تشکیل شود و خروجی آن نیز مطالب علمی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha