• سه‌شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400022820075

در هفته هفتم پویش الف-ب-ایران انجام شد؛

بهره‌برداری از سه پروژه برق و انرژی در فارس

بهره‌برداری از سه پروژه برق و انرژی در فارس

ایسنا/فارس همزمان با سراسر کشور و در هفته هفتم پویش الف-ب-ایران، سه طرح برق و انرژی با سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیارد تومان، در استان فارس به بهره‌برداری رسید.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت و در حاشیه افتتاح طرح‌های برق و انرژی در این استان، گفت: جمع سرمایه گذاری‌های وزارت نیرو در هفته هفتم پویش الف ب- ایران برای ۱۵ پروژه در قالب ۶ طرح ۳۴۶.۵ میلیارد تومان و سهم فارس سه پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیارد تومان است.

غلامرضا نصیری گفت: امروز در استان فارس پست موقت ۲۳۰ / ۲۰ کیلوولت حسن آباد با ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری، افزایش ظرفیت پست ۶۳ / ۲۰ خفر از ۱۵ به ۳۰ مگاولت آمپر با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد تومان و افزایش ظرفیت پست ملک مکان و توسعه ۶۶ ترانس با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه برخی از عملیات اجرای طرح های یاد شده سال ۹۷ و ۹۹ آغاز شده است، افزود: بهبود قابلیت اطمینان و تغذیه مشترکین جدید ، رفع پرباری ترانس های موجود و توسعه زیرساخت و بهبود قابلیت اطمینان شبکه شهر شیراز و همچنین افزایش ظرفیت ترانس های موجود ایستگاه ملک مکان از اهداف راه اندازی طرح های یاد شده است.

استاندار فارس نیز در حاشیه این برنامه و با بیان اینکه اولویت‌ها و دسته‌بندی‌های دقیق برای صرفه جویی ۷۰۰ مگاواتی برق در تابستان پیش رو در این استان در نظر گرفته شده است، گفت: تحقق صرفه‌جویی نیاز به اطلاع رسانی و آگاه سازی و آموزش دارد،

عنایت‌الله رحیمی افزود: فارس به عنوان استانی که رو به صنعتی شدن حرکت می‌کند، نیازمند سرمایه گذاری در زیرساخت هایی همچون تامین برق است، شرایط برای تامین برق پروژه های سرمایه گذاری در استان باید مهیا شود.

رحیمی ادامه داد: با توجه به اینکه فارس استانی رو به صنعتی شدن است و گرایش به صنایع بزرگ و انرژی بر دارد سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها به ویژه صنعت برق باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صنایع فولاد، آلومنیوم و صنایع زیر دستی آن، کرومیت، منگنز و... در استان ایجاد شده و یا در حال راه اندازی است، تاکید کرد: در این صنایع زیرساخت‌هایی همچون برق حرف اول را می‌زند از این رو سرمایه گذاری در این زیرساخت ها ضروری است.

رحیمی با بیان اینکه در آینده شاهد افزایش مصرف برق در حوزه صنعت استان فارس خواهیم بود، بر لزوم سرمایه گذاری در زمینه تاسیس و راه اندازی پست های جدید و نیروگاه‌ها تاکید کرد و گفت: با این اقدامات می‌توانیم پاسخگوی نیازهای توسعه استان باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت کنترل مصرف انرژی در ساختمان های اداری و نهادهای عمومی و بانک‌ها به میزان ۵۰ درصد، اضافه کرد: این اقدام باید با در نظر گرفتن انواع خدمات عمومی و ارباب رجوع دسته بندی و انجام شوند تا بتوانیم سهمیه ۷۰۰ مگاواتی استان در صرفه جویی را محقق کنیم.

استاندار فارس همچنین بر لزوم تنظیم وسایل سرمایشی و کولرهای گازی به ویژه در مناطق جنوبی استان عنوان کرد: وزارت نیرو باید در زمینه مصرف کولرها پژوهش های علمی را مد نظر قرار دهد. بی تردید ارتباط موثر وزارت نیرو و سازمان نظام مهندسی سبب می‌شود با طراحی ساختمان‌ها صرفه جویی در انرژی رعایت شود.

او همچنین از متولیان سازمان صمت در استان خواست کاهش مصرف در صنایع را مورد توجه قرار داده و اقدامات لازم را انجام دهند و با بیان اینکه وارد مدار کردن مولدهای اختصاصی صنایع و ادارات برای زمان اوج مصرف و شرایط خاص از الزامات است که باید در دستور کار معاونت عمرانی استانداری و ستاد مدیرت بحران دنبال کند.

رحیمی با تاکید بر اهمیت روشنایی جاده های بین شهری و بزرگراه ها در کاهش تصادفات و تلفات جاده ای، گفت: محورهای پرتردد و قسمت‌هایی که به عنوان نقاط بحرانی و حادثه خیز مشخص شده اند باید از برنامه خاموشی‌های احتمالی حذف شوند.

به اعتقاد استاندار فارس صرفه‌جویی نیاز به اطلاع رسانی و آگاه سازی و آموزش دارد که از طریق صدا و سیما و شبکه های مجازی باید انجام شود.

وی همچنین با اشاره به شرایط زندگی آپارتمان نشینی و وابستگی تامین آب، آسانسور، سیستم سرمایش و... به برق در کلانشهری همچون شیراز از مدیران برق استان خواست مدت زمان خاموشی در مناطق مسکونی بیش از یک ساعت نباشد.

رحیمی از معاونت اقتصادی استانداری و سازمان صنعت و معدن خواست در مدت زمانی کوتاه جلساتی با صنایع بزرگ که بدهکاری به شرکت برق دارند برگزار کرده و برای پرداخت ماهانه هزینه برق این صنایع توافق کرده و تقسیط بدهی صنایع را دنبال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha