• سه‌شنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1400022820041
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نعیمی برگ هویت و شناسنامه هنر تصویر در استان هرمزگان است

نعیمی برگ هویت و شناسنامه هنر تصویر در استان هرمزگان است

ایسنا/هرمزگان سرپرست جهاد دانشگاهی استان هرمزگان در پیامی، درگذشت منصور نعیمی هنرمند عکاس و ‌فیلمساز برجسته هرمزگان را تسلیت گفت.

در متن محمد دل پسند آمده است:

همه از خداییم و به سوی خدا بازمی گردیم

درگذشت هنرمند عکاس و فیلمساز برجسته هرمزگان، چهره شاخص تاریخ فرهنگ استان، استاد منصور نعیمی که برای نسل های مختلف خاطره ساخت و تصویرهای مهمی از این خطه را ماندگار کرد، به خانواده ایشان، جامعه هنری و مردم استان هرمزگان تسلیت عرض می کنم و از پروردگار یکتای عالمیان برای روح آن مرحوم آمرزش و آرامش و برای بازماندگان عزیز ایششان شکیبایی در تحمل مصیبت را آرزو می کنم.

بدون اندکی تردید نعیمی برگ هویت و شناسنامه هنر تصویر در استان هرمزگان با بیش از ۵ دهه فعالیت بی وقفه برای ارتقا جایگاه هنرهای تصویری استان هرمزگان در سطح ملی و محلی بود.

مرحوم استاد نعیمی در کنار تکاپوی خستگی ناپذیر هنری، دلبستگی وافری به فرهنگ و آداب و سنن این خطه داشت. او با روحی جستجوگر و چشمانی محقق، کندوکاوی تحسین برانگیز در ادبیات بومی( فولکلور) و فرهنگ عامه این استان داشت و دسترنج زندگی خود را در قالب تالیف هایی ارزشمند به مخاطبان تقدیم‌ کرد. مرحوم‌نعیمی از جمله هنرمندان فکوری بود که به نقش زبان در تحولات اجتماعی و فرهنگی جامعه بسیار واقف بود و دگرگونی های آن را از گذشته تا به امروز به دقت رصد و  ثبت می کرد.‌

شاید کمتر کسی از میان اهالی هنر یافت شود که بدان درجه از جامعیت شایسته تحسین رسیده تا زندگی هنری را با روحیه پژوهشگری عجین‌کرده باشد، حال آن که در کنار آن،حتی یک لحظه را هم برای ارتباط گرفتن‌  و دم به دم دادن با نسل جوان از دست ندهد.

او با پیوستگی و وارستگی از قیود نخبگی، همیشه خود را در دسترس جوانانِ تشنه آگاهی و دانش قرار می داد. مرحوم‌ نعیمی به سنت اهل معرفت، پیردیر بود اگرچه در تکاپو و سلوک‌هنری، جوان و خستگی ناپذیر.درحالی که مراد و مرشد جویندگان ظرایف فرهنگ و هنر این استان به حساب می امد، اما در مراتبِ تواضع و صیقل روح به سیماب فروتنی، هیچ کم‌ نداشت. خدایش بیامرزد که چشم‌ و چراغ اهالی فرهنگ و هنر این خطه بود تا به قول مشهور رودکی:
 
مرد مرادی، نه همانا که مرد
مرگ چنان خواجه نه کاری‌ست خرد...

گنج زری بود در این خاکدان
کاو دو جهان را به جوی می‌شمرد

قالب خاکی سوی خاکی فکند
جان و خرد سوی سماوات برد

جان دوم را، که ندانند خلق
مصقله‌ای کرد و به جانان سپرد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha