• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400022618325
  • منبع : نمایندگی کردستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان:

ظرفیت مشاغل سنتی و روتین در روستاها پایین است

ظرفیت مشاغل سنتی و روتین در روستاها پایین است

ایسنا/کردستان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: ظرفیت مشاغل سنتی و روتین در روستاها پایین است و به منابع از جمله آب و خاک فشار می آورد و باید از این مشاغل مرسوم فاصله بگیریم.

 خالد جعفری در چهارمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان که با دستور کار ارائه نتایج طرح (توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی) برگزار شد، با اشاره به سهم ۲۰۰ میلیارد تومانی کردستان از مرحله پنجم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، این تسهیلات را فرصت خوبی برای اشتغالزایی در روستاها عنوان و اظهار کرد: از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در استان جذب و در ایجاد صنایع پیشین و پسین کشاورزی صرف شده لذا باید همه دستگاه ها برای جذب این تسهیلات تلاش و تسهیلگری کنند. 

وی افزود: اقدامات خوبی در زمینه ایجاد اشتغال روستایی انجام شده اما پایداری این مشاغل بسیار مهم است بنابراین باید نواقص کارهای گذشته اصلاح شود. 

 جعفری ایجاد صنایع فرآوری به فراخور تولیدات کشاورزی را زمینه ساز توسعه این حوزه دانست و بیان کرد: وجود برخی زیرساخت ها در روستاها از جمله اینترنت، گاز، راه و ... موجب شده زمینه برخی فعالیت ها و ایجاد برخی مشاغل و افزایش درآمد روستاها فراهم شود. 

معاون اقتصادی استاندار در ادامه یادآور شد: ظرفیت مشاغل سنتی و روتین در روستاها پایین است و به منابع از جمله آب و خاک فشار می آورد و باید از این مشاغل مرسوم فاصله بگیریم. 
وی در این خصوص افزود: اطلاعات و توانایی های روستاییان ارتقاء یافته و امروز می توانیم درآمد و بهره وری بیشتری از منابع داشته باشیم. 

جعفری، اجرای طرح توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی با دیدگاه دانشگاهی را در موفقیت این طرح موثر دانست و از دستگاه های اجرایی خواست اطلاعات مورد نیاز را در اختیار حوزه مطالعاتی طرح قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha