• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400022617813
  • خبرنگار : 50182

عملیات اجرایی "پتروپالایش آناهیتا" تابستان امسال کلید می‌خورد

عملیات اجرایی "پتروپالایش آناهیتا" تابستان امسال کلید می‌خورد

ایسنا/کرمانشاه سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه از شروع عملیات اجرایی پتروپالایش آناهیتا در نیمه ابتدایی امسال خبر داد.

بهزاد باباخانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بلاتکلیفی 15 ساله پالایشگاه آناهیتا، گفت: در نهایت با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه این پروژه سال گذشته تعیین تکلیف شد و بخش عمده سهم آن به قرارگاه خاتم (ص) واگذار شد.

وی یادآور شد: بیش از 66 درصد سهام این پروژه در اختیار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و 33 درصد مابقی نیز در اختیار وزارت نفت قرار داشت، اما با توجه به اینکه وزارت کار تمایلی به انجام این پروژه نشان نداد، سهام آن در نهایت با پیگیری های بسیار به قرارگاه خاتم(ص) واگذار شد.

وی افزود: قرارگاه تمایل زیادی برای راه اندازی این پروژه دارد و هم اکنون نیز تجهیز کارگاه برای شروع عملیات اجرایی پروژه در حال انجام است.

باباخانی اعتبار لازم برای اجرایی شدن این پروژه را حدود پنج میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: برنامه این است برای شروع کار قرارگاه خاتم 500 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده و همزمان 500 میلیون دلار دیگر نیز از محل صندوق توسعه ملی، تسهیلات به این پروژه تعلق گیرد.

وی افزود: با تامین یک میلیارد دلار اعتبار عملیات اجرایی پروژه کلید خواهد خورد و اجرای آن فاز به فاز پیش خواهد رفت.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه از شروع عملیات اجرایی این پروژه در نیمه ابتدای امسال خبر داد وافزود: اجرای کامل این پروژه حدود پنج سال زمان می برد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است بتوانیم بعد از شروع عملیات اجرایی، حدود دو سال و نیم دیگر شاهد بهره برداری از فاز اول این پروژه باشیم.

باباخانی با بیان اینکه پروژه پالایشگاه آناهیتا به پتروپالایش تغییر پیدا کرده، گفت: قرار است این پروژه در قالب ساخت پالایشگاه و پتروشیمی اجرایی شود.

وی افزود: در حال حاضر تجهیز کارگاه با قدرت پیش می رود و هم اکنون حدود 200 نفر در محل کارگاه پروژه مشغول به کار هستند و این امر نشان از عزم جدی برای اجرایی شدن این پروژه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha