مریم سلطانی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه سامانه معبر از سال ۱۳۹۵ راهاندازی شده است، گفت: سامانه معبر، سامانهای کشوری و مربوط به محیطهای شهری و عمومی است که توسط دبیرخانه مناسبسازی کشور راهاندازی شده است.
به گفته وی، افراد میتوانند با شمارهگیری کد (۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲) در ابتدا خود را معرفی کرده و سپس مشکل خود را در زمینههای مشکلات شهری و ساختمانهای عمومی اعلام کنند. این پیامک به طور مستقیم برای کارشناس مناسبسازی سازمان بهزیستی استان مربوطه ارسال میشود و کارشناس پس از دریافت این پیامک، باتوجه به مشکل در شهرستان آن استان، نامهای برای پیگیری به مسئول شهرستان محل مربوطه ارسال میکند. کارشناس نیز باتوجه به شهرداری آن منطقه نامهای را برای رفع مشکل ارسال میکند و شهرداری پس از رفع مشکل، گزارش آن را برای ما ارسال و ما آن را برای دبیرخانه کشوری ارسال میکنیم.
مسئول مناسبسازی سازمان بهزیستی استان تهران با بیان اینکه به طور میانگین ماهانه یک الی دو پیامک در زمینه مشکلات محیطهای شهری و عمومی دریافت میکنیم، یادآور شد: برخی از پیامکهای ارسال شده در زمینه مشکلات محیطهای شهری و عمومی رفع شده است و برخیها نیز ممکن بوده قابلیت رفع کردن نداشته باشد.
سلطانی افزود: بیشترین پیامکهای دریافت شده از سوی مردم مربوط به مشکلات محیطهای شهری مانند پلها، رمپ و همسطحسازی خیابانها بوده است.
بنابر اظهارات وی، براساس بررسیهای انجام شده طی ۲ سال گذشته شاهد افزایش حدود ۲۰ تا ۳۰ درصدی مناسبسازی محیط شهری نسبت به گذشته بودهایم.
انتهای پیام
نظرات