• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400022215470

مدیر کل ارتباع یزد:

بازیگردانی دشمنان خارجی عامل شهادت دانش‌آموزان افغان است

بازیگردانی دشمنان خارجی عامل شهادت دانش‌آموزان افغان است

ایسنا/یزد مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد در همدردی با شهادت دانش‌آموزان افغانی، از دلایل بروز این حوادث علاوه بر ناآگاهی و تفرقه در داخل افغانستان، بازیگردانی دشمنان خارجی دانست که با حمایت‌های مادی، معنوی و لجستیکی، باعث دامن زدن به این اتفاقات و درگیری‌ها می‌شوند.

«سعید پرویزی» در دیدار با نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا و اعضا کمیته بانوان با حضور در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد و در جمع علما، معتمدین و متنفذین افغانستانی مقیم یزد، برای شهادت دانش آموزان کابل ابراز همدردی کردند.

این مسئول با اشاره به اتفاقات اخیر در افغانستان و حمله دد منشانه و جاهلانه تروریست های تکفیری به مجامع علمی و آموزشی از جمله دانشگاه و مدرسه سیدالشهدا کابل، ضمن عرض تسلیت به ملت و دولت افغانستان و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار، به ریشه‌یابی عوامل جنایات تروریستی اخیر پرداخت و گفت: از دلایل بروز این حوادث، ناآگاهی و تفرقه در داخل افغانستان و همچنین بازیگردانی دشمنان خارجی است که با حمایت‌های مادی، معنوی و لجستیکی، باعث دامن زدن به این اتفاقات و درگیری‌ها می‌شوند.

وی در ادامه، تنها راه نجات مسلمین و پرهیز از درگیری و خونریزی‌های کور را وحدت و همدلی  بین آحاد مختلف و گفتمان دینی بمنظور تقریب مذاهب و تکیه بر مشترکات و پرهیز از مفترقات دانست.

پرویزی همچنین مقاومت و مبارزه در مقابل نفوذ بیگانگان و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و منطقه‌ای بین دو کشور دوست و همسایه ایران و افغانستان را که دارای مشترکات و پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیاری هستند را از دیگر عوامل کاهش و رفع تهدیدات تروریستی و بازگشت آرامش و آسایش به کشور دوست و برادر افغانستان برشمرد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در پایان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مسلمین در ماه مبارک رمضان و کسب فضایل این ماه، برگزاری نماز عید سعید فطر را بعنوان یکی از محورهای وحدت و همدلی میان آحاد مسلمانان نام برد و پیشاپیش حلول ماه شوال را به حاضران تبریک و تهنیت عرض نمود.

دوستی و برادری یزد و افغانستان

«ونوس عامری» نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد به همراه تعدادی از اعضای کمیته بانوان، با حضور در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، ضمن دیدار با نمایندگان مردم افغانستان، جنایت هولناک در کابل و کشته شدن جمعی از دختران دانش آموز را محکوم کردند.

وی با عرض تسلیت به نمایندگان و بزرگان افغانستانی مقیم یزد، گفت: ما با مردم افغانستان همواره در کنار هم و دوست و برادر هستیم و مشترکات زیادی داریم.

عامری تصریح کرد: همه ما خود را در این رنج و غم از دست دادن عزیزان و دختران افغانستان شریک می‌دانیم و به همراه کمیته بانوان شورا وظیفه خود دانستیم به عنوان نماینده مردم برای عرض تسلیت در خدمت شما بزرگواران باشیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اتباع استانداری یزد، در پایان این مراسم با اهدا تاج گل به نمایندگان جامعه اتباع افغانستانی شیعه و سنی استان، یاد شهدای دانش آموز مدرسه سیدالشهدا کابل گرامی داشته شد.

انتهای پیام

             

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha