• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400022114896
  • خبرنگار : 71457

امیدواری اتیوپی به تلاش‌های میانجیگرانه اتحادیه آفریقا در پرونده سدالنهضه

امیدواری اتیوپی به تلاش‌های میانجیگرانه اتحادیه آفریقا در پرونده سدالنهضه

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی امروز (سه شنبه) ابراز امیدواری کرد که مذاکرات سد النهضه از سرگرفته شود و دیدارهای رئیس جمهوری کنگو راکد بودن مذاکرات را از بین ببرد. در همین حال، فرستاده آمریکا خواهان "راه حلی سودآور" برای تمامی طرف‌ها در بحران سد النهضه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، دینا مفتی، سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات سد النهضه از سرگفته شود و دیدارهای فلیکس تشیسکدی، رئیس جمهوری کنگو راکد بودن مذاکرات را از بین ببرد.

رئیس جمهوری کنگو که رئیس کنونی اتحادیه آفریقا است، وارد آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی شد تا رایزنی‌هایی با مسئولان اتیوپی درمورد مذاکرات شکست خورده سد النهضه داشته باشد.

این سفر فلیکس تشیسکدی به اتیوپی در چارچوب سفرهای وی به مصر، سودان و اتیوپی انجام می‌شود تا تفاهم‌هایی میان این سه کشور قبل از زمان دومین آبگیری سد النهضه حاصل شود.

وی تلاش دارد تا دیدگاه‌ها میان مصر، اتیوپی و سودان در چارچوب طرح اتحادیه آفریقا برای پشت سر گذاشتن مشکل سد النهضه نزدیک شود.

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی اعلام کرد که دیدارهای فرستاده آمریکا با مسئولان اتیوپیایی پیرامون سد النهضه ثمربخش و سازنده بود.

وزارت خارجه اتیوپی اعلام کرد: ما به فرستاده آمریکا تاکید کردیم که به اهمیت دستیابی به توافقی پیرامون دومین آبگیری و راه اندازی پایبند هستیم.

وزارت خارجه اتیوپی تاکید کرد: اتیوپی امیدوار است که مذکرات پیرامون سد النهضه از سرگرفته شود و دیدارهای رئیس جمهوری کنگو با سه کشور برای رفع رکود در مذاکرات، ثمربخش باشد.

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی تصریح کرد که موضع اتیوپی درمورد سد النهضه تغییر نکرده و آنها به فرستاده آمریکا اعلام کردند که اتیوپی به رهبری اتحادیه آفریقا در مذاکرات سد النهضه پایبند است.

پیشتر فرستاده آمریکا با معاون نخست وزیر و وزیر خارجه و وزیر منابع آبی اتیوپی دیدار کرد.

در این مذاکرات به مساله سد النهضه و انتخابات و اوضاع در تیگرای و مسائل منطقه‌ای به روشی دیپلماتیک که همگان در آن برنده باشند، پرداخته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha