• دوشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۲:۵۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400022014172
  • خبرنگار : 50283

تالاب انزلی ظرفیتی برای ورزش قایقرانی/ ۱۰۰ میلیارد تومان جذب ورزش گیلان شد

تالاب انزلی ظرفیتی برای ورزش قایقرانی/ ۱۰۰ میلیارد تومان جذب ورزش گیلان شد

ایسنا/گیلان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب ورزش گیلان شد، گفت: به دنبال حضور بخش خصوصی برای توسعه ورزش قایقرانی در تالاب انزلی هستیم.

مریم بخشی در حاشیه تجلیل از مقام آوران سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو که در سالن شهید انصاری بندر انزلی برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تاکنون در کل کشور ۶۰ سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب شده که در واقع این دور از رقابت‌ها در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود و از این تعداد تاکنون چهار سهمیه استان گیلان قطعی شده و پیگیر هستیم با توجه به کسب امتیاز خانم نازنین ملایی پنجمین سهمیه هم این قایقران از شهرستان بندر انزلی باشد.

وی افزود: از گیلان چهار ورزشکار و دو مربی بودند که ایرج اقلیمی و الیاس سلیمی همچنین خانم‌ها محمدزاده و رئوفی که توانستند مدال کسب کند ولی در آن بخش کسب سهمیه المپیک نداشتیم و تنها نازنین ملایی و علی آقامیرزایی توانستند سهمیه المپیک کسب کنند.

بخشی تصریح کرد: علی آقامیرزایی با کسب مدال طلا توانست به صورت مستقیم حضور خود را در این دور از رقابت های المپیک قطعی کند و نازنین ملایی چون دوم شد و در قسمت آقایان آقای نصیری هم دوم شد کل تیم یک سهمیه دارد با توجه به قرارگیری وضعیت خانم ملایی و امتیازی که در این مسابقات به دست آورد و فاصله‌اش با قایق بعدی امیدمان این است که با توجه به صورت جلسه فدراسیون در این هفته اعلام شود که خانم ملایی هم نفر بعدی قهرمانان اعزامی به المپیک خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه با توجه به پتانسیل های گیلان خوشبختانه توانستیم نگاه ویژه را در دو سال اخیر جلب ورزش کنیم و زیرساخت‌های خود را توسعه دهیم، عنوان کرد: زیرساخت‌های استان گیلان و انزلی در بخش ورزش فرسوده است ولی با پیگیری‌ها و جلب نگاه ویژه توانستیم طی دو سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از بخش اعتبارات ملی و استانی جذب ورزش کنیم که این نشان می‌دهد در کل کشور نسبت به ورزش گیلان باور خوبی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تالاب انزلی ظرفیتی برای توسعه ورزش قایقرانی است، گفت: در سال های گذشته طرحی در این بخش ارائه شد ولی به دلیل کمبود اعتبارات در بخش دولتی همچنین مسائل زیست‌محیطی اجرایی نشده و به دنبال این هستیم که با حضور بخش خصوصی در این قسمت شاهد توسعه ورزش قایقرانی همچنین زمینه اسکان و تفریح ایجاد شود.

بخشی، همچنین به وضعیت ورزشگاه تختی شهرستان بندر انزلی اشاره و تاکید کرد: فاز اجرایی این مجموعه به سرعت پیش می رود و طی سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان اعتبار کسب و به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص پیدا کرده و در حال حاضر دکل‌های روشنایی در حال نصب است و سکوها نیز به سرعت بنا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha