• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400021812293
  • خبرنگار : 71145

وقوع انفجارهایی نزدیک یک مدرسه در کابل با ده‌ها کشته و زخمی/ طالبان مسؤولیت آن را رد کرد

وقوع انفجارهایی نزدیک یک مدرسه در کابل با ده‌ها کشته و زخمی/ طالبان مسؤولیت آن را رد کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داد، در اثر سلسله انفجارهایی در نزدیکی دبیرستان دخترانه در غرب کابل ۴۰ تن کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهدان عینی از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مدرسه سیدالشهدا شهر کابل خبر دادند. 

در همین حال دستگیر نظری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۲۲ زخمی از محل انفجارها به درمانگاه‌های محمدعلی جناح و درمانگاه دشت برچی منتقل شده‌اند.

وزارت کشور افغانستان نیز افزود: تاکنون ۳۵ تن از زخمی‌ها به درمانگاه‌ها انتقال داده شده‌اند.

در این رابطه علی‌خان احسانی، یکی از معلم‌های این مدرسه می‌گوید، ابتدا یک خودروی بمب‌گذاری شده در دروازه‌ کلینیک چسبیده به مدرسه منفجر شده و در پی آن دو انفجار دیگر نیز ناشی از بمب جاسازی شده هنگام فرار دانش‌آموزان رخ داد و اکثر قربانیان دانش‌آموزان دختر هستند.

این در حالی است که ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در واکنش به انفجار غرب کابل ضمن رد آن نوشته است: ما انفجارات امروز در منطقه دشت برچی کابل را محکوم می‌کنیم که علیه مردم انجام شد. این انفجار متأسفانه تلفات زیاد وارد کرد.

او این انفجارها را به سازمان اطلاعات افغانستان و داعش ربط داد.

عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی ملی افغانستان نیز در واکنش به این جنایت گفت: "تروریست‌های بدجنس و خارج از دایره انسانیت و اسلام در ماه مبارک رمضان ده‌ها مومن روزه‌دار و نوجوانان کشور را به خاک و خون کشیده و مردم ما را ماتم زده کردند. این گونه حملات بزدلانه تروریستی، نابخشودنی، ناپذیرفتنی و ظالمانه است. کلمات در محکومیت این رویداد ضدبشری، ضد انسانی و غیراسلامی کم می‌آورند."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۹ ۰۹:۴۱

کی قراره ما متوجه بشویم .ویک تصمیم قاطع بگیریم وهمه افغانها را اخراج کنیم .