• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400021811857
  • خبرنگار : 50175

رئیس اداره صمت شهرستان خبر داد:

صدور جواز تأسیس ۶۴ واحد تولیدی و صنعتی در بروجرد

صدور  جواز تأسیس ۶۴ واحد تولیدی و صنعتی در بروجرد

ایسنا/لرستان رئیس اداره صمت بروجرد از صادر شدن جواز تأسیس ۶۴ واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان خبر داد.

حمید آزادبخت امروز ۱۸ اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: در ادامه شعار سال ۹۹ که جهش تولید نامگذاری شده بود، سال ۱۴۰۰ تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها توسط مقام معظم رهبری نام گذاری شد که موانعی مانند تحریم‌ها، بیکاری، خروج سرمایه‌های کشور،  عدم تحقق چشم‌انداز و همچنین موانعی چون مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حقوقی بر سر راه وجود داشت که همه دست‌به‌دست هم داد تا جهش و رونق تولید آن‌چنان‌که مورد انتظار بود تحقق پیدا نکند.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ که سال تولید، پشتیبانی‌ها و موانع زدایی‌ها مدنظر است همه دستگاه‌های اجرایی بروجرد باید دست‌به‌دست هم بدهند تا آنچه را که مدنظر مقام معظم رهبری و اهداف اقتصادی کشور است تحقق پیدا کند.

رئیس اداره صمت بروجرد خاطرنشان کرد: با همه کاستی‌ها، زیر بم‌های کلان اقتصادی از جمله تحریم‌ها، ویروس منحوس کرونا این اداره عملکردی شاید قابل قبول نسبت به سایر نقاط استان ارائه کرده است.

آزادبخت اضافه کرد: در این راستا تعداد جواز تأسیس‌های صادره برای سرمایه‌گذاران ۶۴ مورد با مبلغ اسمی ۸۴۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان بوده که پیش‌بینی اشتغال ۲۲۶ نفر را به دنبال داشته است.

وی بیان کرد: در راستای تولید نیز تعداد پروانه‌های صادره در سال گذشته که منجر به تولید شده و با حجم سرمایه‌گذاری ۹۷ میلیارد و ۲۷ میلیون تومان میلیون ریال در این شهرستان به جرگه تولید پیوستند.

رئیس اداره صمت بروجرد ادامه داد: در خلال کار و تلاش در حوزه‌های مختلف اداری و درگیر بودن با کرونای خانمان‌سوز و نظارت و بازرسی در حوزه حمایت از مصرف‌کنندگان، فراهم کردن زمینه بیش از ۱۰۰ مورد بازدید از کارخانه‌ها صنعتی کوچک و بزرگ برای مسئولین کشوری و نمایندگان مردم بروجرد و اشترینان، معاون استاندار و فرماندار شهرستان و سایر مسئولین شهرستانی را تدارک تا بتوانیم گره‌ای از مشکلات این قشر آسیب‌دیده برداریم.

آزادبخت اظهار کرد: در این کش و قوس‌های فراوان کلان و خرد تولید جلسات متعددی بنام کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شد که باعث حل‌وفصل برخی مسائل و مشکلات صنعتگران پر تلاش شد.

وی تصریح کرد: در پایش و استخراج اطلاعات واحدهای صنعتی و معدنی تعداد کل صنایع غیرفلزی، معدنی و فلزی ۴۰۴ کارخانه کوچک و بزرگ که ۳۵۴ واحد آن فعال و در شرایط کنونی در حال فعالیت هستند که ۴۸ مورد آن غیرفعال است با این اوصاف اشتعال ۸۰۳۳ نفر را به دنبال دارند.

رئیس اداره صمت بروجرد خاطرنشان کرد: آمار واحدهای فلزی، غیرفلزی و معدنی فعال در حوزه تولید ۳۱۸ مورد است که فعالیت تولید کارخانجات این شهرستان برحسب درصد ۱۱۰ واحد آن با ظرفیت ۱ تا ۲۵ درصد در حال تولید هستند.

آزادبخت اضافه کرد:  ۸۹ واحد آن با ظرفیت ۲۵ تا ۵۰ درصد در حال فعالیت هستند ۵۱ واحد تولیدی این شهرستان با ظرفیت ۵۰ تا ۷۵ درصد در حال کار بوده که باید به مرور و تحقیق و دستیابی و شناخت آسیب‌ها تولید نسخه هر واحد را برای تکمیل ظرفیت پیچید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha