• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400021811828
  • خبرنگار : 50165

استعلام بدهی مالیاتی و ممنوع‌الخروجی چطور امکان‌پذیر است؟

استعلام بدهی مالیاتی و ممنوع‌الخروجی چطور امکان‌پذیر است؟

ایسنا/زنجان مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: امکان استعلام بدهی مالیاتی و ممنوع‌الخروجی از درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی برای عموم شهروندان امکان‌پذیر است.

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی، اظهار کرد: امکان استعلام بدهی مالیاتی و ممنوع‌الخروجی از طریق این درگاه ملی برای عموم شهروندان فراهم بوده و با الکترونیکی شدن همه خدمات مالیاتی، ارتباط مودیان با ادارات مالیاتی به کم‌ترین میزان کاهش یافته و به تبع این امر، فساد اداری و هزینه‌های وصول مالیات نیز به شدت تقلیل می‌یابد.

وی افزود: نظام مالیاتی کشور در آستانه تبدیل شدن به یک نظام مالیاتی مدرن است که مالیات هوشمند اصلی‎‌ترین مشخصه آن به شمار می‌رود و در شفاف شدن نظام مالیاتی تاثیر به سزایی دارد.

این مسئول ادامه داد: بسترسازی تسهیل، تسریع و توسعه خدمات الکترونیک به ذی‌نفعان سازمان، ارائه اطلاعات مورد نیاز مؤدیان مالیاتی و عموم مردم از سوابق پرونده‌های مالیاتی، یکپارچه‌سازی اطلاعات مؤدیان در یک درگاه واحد، کاهش مراجعات حضوری مردم به ادارت امور مالیاتی، افزایش رضایت‌مندی مودیان و کاهش مصرف کاغذ، از مهم‌ترین اهداف اجرای این پروژه ملی به شمار می‌رود.

رضوی تصریح کرد: در حال حاضر این درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی My.tax.gov.ir و با شعار «هر ایرانی یک مودی»، آماده خدمات‌‎رسانی به مودیان مالیاتی است، به طوری که از طریق این پنجره واحد الکترونیک، حدود ۲۵ خدمت مالیاتی به عموم شهروندان و مودیان به طور متمرکز و به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به خدمات ارائه‌ شده در درگاه ملی خدمات الکترونیک، یادآور شد: از جمله این خدمات می‌توان به مشاهده پرونده‌های مالیاتی در بخش مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش‌افزوده، کارتابل ابلاغ الکترونیک، ارائه اظهارنامه‌‎های مالیاتی، رفع تعهدات ارزی و ... اشاره کرد. علاوه‌ بر آن سایر اقداماتی که شهروندان برای انجام آن نیازمند مراجعه حضوری به ادارات مالیاتی یا سایر مراجع بودند، از جمله پرداخت قبوض مالیاتی، دریافت گواهی نقل و انتقال موضوع ماده ۱۸۷ قانون مالیات‌‎های مستقیم، استعلام ممنوع‌الخروجی، استعلام بدهی مالیاتی، استعلام مالیات خریداران سکه و ... نیز از طریق این درگاه ملی قابل ارائه به مردم است.

وی با بیان اینکه این پنجره واحد روز به روز تکامل یافته و خدمات مطلوب‌تری را به صورت الکترونیک به مودیان ارائه خواهد کرد، گفت: از جمله خدمات در دست طراحی می‌توان به مشاهده فرآیندهای رسیدگی و قطعیت، درخواست بخشودگی جرائم، درخواست تقسیط بدهی مالیاتی، درخواست ثبت و پیگیری اعتراض، ارسال اظهارنامه‌های مشاغل و مستغلات استیجاری و ارث، اعلام عدم فعالیت /تعطیلی / شروع به کار و یا تغییر کاربری، درخواست استرداد، درخواست رفع محدودیت تبصره ۴ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، درخواست ارسال اظهارنامه به بورس، درخواست تمکین برگه‌های مالیاتی و مشاهده مالیات تکلیفی پزشکان اشاره کرد که در آینده، این خدمات به شکل موثری به مودیان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha