• جمعه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400021711352

هشدار یک نماینده مجلس نسبت به شیوع کرونای آفریقایی

هشدار یک نماینده مجلس نسبت به شیوع کرونای آفریقایی

ایسنا/فارس نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌های هرمزگان، فارس و بوشهر باید به‌سرعت کارگروه ویژه‌ای برای مهار سرایت کرونای آفریقایی تشکیل دهند.

سیدموسی موسوی بیان کرد: متأسفانه هر روز کرونا خود را به شکل‌های جدیدی نشان می‌دهد و اکنون شاهد نوع جهش‌یافته آفریقایی این ویروس در شهرستان پارسیان هرمزگان هستیم که لزوم رعایت مراقبت‌ها را دوچندان می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس، موسوی افزود: کرونای آفریقایی قابلیت سرایت و انتشار بسیار بالایی دارد و نکته مهم آن است که تحقیقات ابتدایی نشان می‌دهد احتمال ابتلای چندباره افراد به این ویروس وجود دارد.

موسوی خاطرنشان کرد: چون این ویروس عملکرد سلول‌های ایمنی بدن را مختل می‌کند، حتی با وجود استفاده از واکسن هم امکان ابتلا به کرونای آفریقایی زیاد است.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس خاطرنشان کرد: مردم شهرستان پارسیان در استان هرمزگان از قدیم‌الایام ارتباطات خانوادگی، اجتماعی و تجاری زیادی با شهرستان‌های لامرد و مهر در استان فارس و شهرستان عسلویه در استان بوشهر داشته اند و اگر می‌خواهیم اقدام جدی در راستای کنترل شیوع ویروس صورت گیرد، اکنون موقع آن است و فردا دیر است.

او همچنین درخواست کرد به‌سرعت کارگروه ویژه‌ای برای مهار سرایت کرونای آفریقایی تشکیل دهند و هشدار داد در صورت عدم اهتمام جدی به این امر و فقدان برنامه‌ریزی دقیق و اصولی با استفاده از پایش علمی داده‌ها، بزودی شاهد سرایت این ویروس جهش‌یافته در سراسر کشور خواهیم بود.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس در ادامه تصریح کرد: ۱۴ ماه است ویروس منحوس کرونا در زندگی ما رخنه کرده و مردم از این وضعیت خسته و کلافه شده‌اند، اما واقعیت آن است که هیچ زمانی را نمی‌توان برای پایان این پاندمی خطرناک پیش‌بینی کرد.

موسوی خطاب به مردم حوزه انتخابیه خود تأکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهید و ضمن لغو سفرهای غیرضروری به پارسیان، با تعطیل کردن تمام مراسمات عمومی ازجمله عروسی و عزا، با جان خود و دیگر هموطنان بازی نکنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha