• دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400021308957

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز:

وضعیت بد اقتصاد ناشی از مشکل اعتقادی است

وضعیت بد اقتصاد ناشی از مشکل اعتقادی است

ایسنا/فارس مسئول حوزه علمیه منصوریه و استاد سطح عالیه حوزه‌های علمیه فارس با تاکید براینکه اگر کسی به فکر آخرت باشد خداوند دنیایش را آباد می‌کند، دلیل وضعیت بد اقتصادی را مشکلات اعتقادی دانست.

حجت‌الاسلام علی‌رضا حدائق دوشنبه ۱۳ اردیبهشت در مراسم تجلیل از اساتید مدارس علمیه منصوریه، مولی الموحدین، خاتم‌الانبیا و غدیریه که در مدرسه علمیه منصوریه برگزار شد، با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین(ع) گفت: حضرت(ع) می‌فرماید هنگامی علما و فقها با یکدیگر مکاتبه می‌کردند محور نامه‌های آنان سه مطلب و یکی از آن مطالب، تذکر پیوسته به یکدیگر بوده است.

او افزود: کسی که دغدغه جهان آخرت را داشته باشد خداوند خواسته‌های دنیایی او را تأمین می‌کند، دنیای بخشی از مردم به دلیل آخرت آنان آسیب دیده است، محال است شخصی برای خداوند کار کرده باشد و اجر خود را نگرفته باشد، خداوند زیر منت کسی نمی‌ماند، اگر جایی هم نتیجه نمی‌گیریم مشکل از کار است.

حدائق عنوان کرد: افرادی که دغدغه آخرت دارند خداوند نیز دنیای آنان را آباد می‌کند، از این‌رو باید وقت گذاشت و تلاش کرد، جز اهل علم که خداوند فرموده رزق این افراد را خودم می‌دهد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: اینکه اوضاع اقتصادی ما دچار مشکل شده به این دلیل است که اوضاع اعتقادی ما دچار مشکل شده است، از این‌رو نباید اصل آخرت را فراموش کرد.

او به دومین مورد از روایت حضرت امیرالمومنین(ع) در خصوص مکاتبه علما با یکدیگر اشاره و اضافه کرد: حضرت(ع) فرمود افرادی که درون خود را پاک می‌کنند خداوند نیز برون آنان را اصلاح می‌کند، تلاش ما باید بر اصلاح سریره باشد چراکه محبوبیت و توفیقات را خداوند می‌دهد.

حدائق گفت: افرادی که میان خود و خداوند را اصلاح می‌کنند خداوند نیز میان آنان و مردم را اصلاح خواهد کرد، برخی افراد در اصلاح میان خود و خدای خود کم گذاشته‌اند، اگر اصلاح اتفاق افتاد کار اصلاح با مردم نیز به دست خداوند است، بخشی از مردم بر روی ارتباط‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنند در صورتی که این کار اشتباه است.

او به برخی از سخنان عامیانه در این رابطه اشاره کرد و گفت: اینکه عده‌ای کار نمی‌کنند و می‌گویند «خدا شانس دهد» سخنی کفرآلود را مطرح می‌کنند که با عدل مغایرت دارد.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه با طرح این سئوال که علم ما را به کجا رسانده است؟ افزود: حضرت امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید رأس علم تواضع است، هر چه انسان عالم‌تر شود متواضع‌تر خواهد شد، همچنین از آثار علم حضرت می‌فرمایند تقوا و دوری از هوا پرستی باشد، سومین ثمره علم تبعیت از حق است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha