• یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400021208285
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان:

هنوز نتوانسته‌ایم زیان اصناف را جبران کنیم

هنوز نتوانسته‌ایم زیان اصناف را جبران کنیم

ایسنا/اصفهان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: ۱۰۰ درصد اصناف شهرستان اردستان در اجرای محدودیت های کرونایی متضرر شدند و هنوز نتوانسته ایم ضرر آنان را جبران کنیم.

محمدرضا باقری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کسبه شهرستان اردستان از ابتدای شروع طرح محدودیت‌های کرونایی با وجود همه مشکلات اقتصادی اقدام به تعطیلی کسب و کار خود کردند تا تمام قد با شیوع ویروس کرونا مقابله کنند.

وی افزود: تعطیلی اصناف و بازاریان هرچند با همراهی حدود ۹۵ درصدی کسبه شهرستان اردستان مواجه شده است، اما ضررهای اقتصادی آن ها هم قابل انکار نیست.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد اصناف شهرستان اردستان در اجرای محدودیت های کرونایی متضرر شدند، گفت: هنوز نتوانستیم بسته های حمایتی برای اصناف در نظر بگیریم اما در تلاش برای جبران بخشی از آن با اعطای تسهیلات کم بهره هستیم.

باقری تصریح کرد: تعطیلی اصناف آن هم در شهرهای کوچک مانند اردستان به تنهایی راه حل کنترل ویروس کرونا نیست و برای مهار این ویروس باید برنامه های دیگری نیز اجرا شود.

وی با بیان اینکه در حال رایزنی با مسئولان شهرستان هستیم تا بتوانیم برخی گروه های شغلی را در ساعت های معین بازگشایی کنیم، افزود: اصناف به دو دسته تقسیم می‌شوند که دسته اول اصنافی هستند که ۱۰۰ درصد آسیب دیده و دسته دوم اصنافی هستند که مقدار کمتری آسیب دیده‌اند و در این میان صنفی نبود که از بحران کرونا آسیب ندیده باشد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان با اشاره به استمرار وضعیت قرمز کرونایی در اردستان، گفت: وضعیت شهرستان همچنان قرمز است و جامعه باید باور داشته باشد که آینده ویروس کرونا نامشخص است، بنابراین بیش از این مقدار نباید به اصناف فشار بیاوریم.

باقری خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از اصنافی که در زمان محدودیت های کرونایی بسته بودند ستاد ملی کرونا درباره چک‌های برگشتی تصمیم گرفته است و در بازه زمانی اول تا ۲۰ اردیبهشت ماه تنفسی به همه مبادلات با چک داده است و بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف شدند از صدور گواهی عدم پرداخت چک اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای محدودیت های کرونایی در شهرستان اردستان با حضور چهار اکیپ اداره صمت، اتحادیه اصناف، تعزیرات حکومتی و شبکه بهداشت بیش از ۲۱۰۰ واحد مورد بازرسی قرار گرفتند، گفت: در بازرسی های انجام شده ۳۵ واحد صنفی به دلیل تعدد تخلفات پلمب و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha