• یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400021208237
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

اجرای آنلاین تعزیه

اجرای آنلاین تعزیه

ایسنا/اصفهان خانه موسیقی حوزه هنری اصفهان به مناسبت شهادت امام علی (ع)، مجلس تعزیه شهادت امیرالمؤمنین (ع) را در برنامه‌ای که به‌صورت زنده از صفحه رسمی این خانه در فضای مجازی پخش می‌شود، بررسی و اجرا می‌کند.

مهرشاد متین فر، مدیر خانه موسیقی حوزه هنری اصفهان با اعلام این خبر به ایسنا گفت: در خانه موسیقی حوزه هنری اصفهان، از سال ۱۳۹۷ و با همکاری حسن منصوری، شروع به برگزاری نشست‌های موسیقی آیینی در سه رشته تعزیه، زورخانه و شاهنامه‌خوانی کردیم و در ۱۲ نشستی که مختص تعزیه برگزار شد به مبانی، آسیب‌شناسی، مکتب تعزیه اصفهان و معرفی مشاهیر آن پرداختیم.

وی ادامه داد: در دوره جدید نشست‌های موسیقی تعزیه، اما سرفصلی را با عنوان بررسی و اجرای تعزیه‌های غریب و کمتر شنیده‌شده با همکاری حمید مؤمن زاده باز کرده‌ایم.

متین فر تصریح کرد: عمده تعزیه‌هایی که مردم ما شنیده‌اند، به حوادث کربلا مربوط است، درحالی‌که تعزیه‌های زیادی درباره امامان شیعه وجود دارد. برخی از تعزیه‌ها نیز گاه حالت سوگ را ندارد و طنزگونه و شاد است.

مدیر خانه موسیقی حوزه هنری اصفهان افزود: سال گذشته نخستین نشست تعزیه‌های غریب با حضور مسلم نادعلی زاده برپا شد که در آن از مجلس شهادت حضرت زهرا (س) سخن گفتیم و با توجه به ایام شب‌های قدر و شهادت امام علی (ع)، دومین نشست تعزیه‌های غریب را به تعزیه شهادت امام علی (ع) اختصاص دادیم.

وی یادآور شد: بنا بود که نشستی نیز با حضور مهدی دریایی برپا شود تا در آن نسخ مجالس تعزیه علوی را بررسی کنیم و درباره تمام تعزیه‌هایی که به امام علی (ع) مربوط می‌شود گفت وگو کنیم، اما به دلیل اینکه این استاد به کرونا مبتلا شد نتوانستیم این نشست را برگزار کنیم و برای ایشان در این شب‌های عزیز آرزوی سلامتی داریم.

متین فر خاطرنشان کرد: در برنامه‌ای که دوشنبه، ۱۳ اردیبهشت ماه رأس ساعت ۲۱ از صفحه رسمی خانه موسیقی حوزه هنری اصفهان در اینستاگرام به نشانی khanehmoosighi.esfahan@  پخش خواهد شد، مسلم نادعلی زاده، پژوهشگر تعزیه و مدرس دانشگاه، ابتدا درباره مجالس علوی مختصری سخن می‌گویند و سپس درباره مجلس شهادت حضرت علی (ع) توضیحاتی را بیان می‌کنند. علیداد و عباس اکبری و محسن و حمید مؤمن زاده نیز بخش‌هایی از مجلس تعزیه شهادت امیرالمؤمنین (ع) را اجرا خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha