• جمعه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400021006774
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

واکسن به تنهایی نمی‌تواند جلوی کرونا را بگیرد

واکسن به تنهایی نمی‌تواند جلوی کرونا را بگیرد

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه واکسن به تنهایی نمی تواند جلوی ویروس کرونا را بگیرد، گفت: کسانی که واکسن کرونا را دریافت می کنند همچنان باید فاصله گذاری اجتماعی و سایر نکات بهداشتی را رعایت کنند.  

حسن ذبیحی امروز (جمعه_۱۰ اردیبهشت) در نشست مجازی با خبرنگاران، اظهار کرد: تاکنون ۲۰۰ نفر از گروه سنی بیش از ۸۰ سال در شهرستان اردستان واکسن کرونا دریافت کردند.

وی با بیان اینکه با اتمام این مرحله باید ۲۰۱۸ نفر در گروه سنی ۸۰ سال به بالا واکسن دریافت کنند، افزود: مرحله دوم واکسیناسیون گروه سنی ۸۰ سال به بالا روز یکشنبه آغاز می شود و بعد از آن گروه سنی ۷۵ سال آغاز می شود. همچنین در کنار واکسیناسیون این افراد، گروه های پرخطر و بیماران زمینه ای واکسینه می شوند.

به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، گروه سنی ۸۰ سال اولین گروه عمومی دریافت واکسن کرونا هستند و کسانی که به هر دلیلی نتوانند پس از اعلام اسامی آنها به مراکز دریافت واکسن مراجعه کنند، طی برنامه خاصی واکسن دریافت خواهند کرد.

ذبیحی تصریح کرد: میزان مرگ و میر یک فرد ۸۰ ساله نسبت به یک فرد ۳۰ ساله کرونایی بیش از ۶۰۰ برابر است، همین نسبت گویای آن است که این گروه سنی باید سریعتر از بقیه افراد واکسن دریافت کنند و طبیعی است که واکسن زدن ابتدا باید از آسیب پذیرترین گروه جامعه که همان سالمندان هستند شروع شود.

وی بر لزوم واکسینه شدن همه افراد سالمند و میانسال تاکید کرد و گفت: بیشترین آمار مرگ و میر در شهرستان اردستان نیز در همین گروه سنی اتفاق افتاده است. البته به هیچ وجه برای زدن واکسن اجبار وجود ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با تاکید بر اینکه مردم اخبار کرونا را از مراجع رسمی پیگیری کنند، افزود: هیاهوی رسانه ای و شایعات در فضای مجازی در این مورد زیاد است و مردم نباید ذهن خود را درگیر این شایعات کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha