• یکشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400020502795
  • خبرنگار : 50024

فاجعه‌ای از هند

فاجعه‌ای از هند

ایسنا/البرز سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: متاسفانه طی هفته‌های اخیر شاهد سویه جدیدی از این ویروس به نام کرونای هندی هستیم که قدرت شیوع و کشندگی آن به مراتب از سویه‌های قبل بیشتر است و در هند فاجعه به بار آورده است.

مهرداد بابایی روز یکشنبه پنجم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۷۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار در مقایسه با سه پیک قبلی افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان زیربار مراجعات بیش از اندازه فرسوده شده‌اند، گفت:  طی بیش از یکسالی که از شیوع کرونا می‌گذرد، کادر بهداشت و درمان در سخت ترین شرایط کاری و با کمترین میزان مرخصی در صف اول مقابله با کرونا ایستاده‌اندتا جان هموطنان را نجات دهند.

این مسئول تاکید کرد: شرایط فعلی نشان می‌دهد که به سادگی و به این زودی‌ها نمی‌توانیم ماسک‌ها را صورتمان برداریم و اگر نسبت به رعایت پروتکل‌ها بی تفاوت باشیم، روزهای تلخ‌تری از امروز را تجربه می‌کنیم.

بابایی گفت: متاسفانه طی هفته‌های اخیر شاهد سویه جدیدی از این ویروس به نام کرونای هندی هستیم که قدرت شیوع و کشندگی آن به مراتب از سویه‌های قبل بیشتر است و در هند فاجعه به بار آورده است.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه از هفته آینده تزریق واکسن به افراد بالای ۸۰ سال شروع می‌شود، گفت: قرار است سامانه‌ای طراحی شود که گروه‌های اولویت‌دار در آن خوداظهاری کرده و بعد از آن از طریق دانشگاه علوم‌پزشکی مطلع شوند که برای تزریق واکسن به کجا مراجعه کنند.

این مسئول افزود: بعد از اتمام واکسیناسیون دومین گروه اولویت‌دار به ترتیب تزریق واکسن به افراد بالای ۷۵، ۶۵، افراد با بیماری زمینه‌ای مزمن و... آغاز می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۵ ۱۰:۵۵

از افراد بالای 100 سال شروع می کردید بهتر نبود...

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۵ ۱۴:۳۹

خب بگید واوسن نمیزنیم دیگه بالای ۸۰ هم داریم مگه؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۵ ۱۴:۴۱

سن بالای ۸۰ هم تو ایران داریم؟؟ داداش بگو واکسن نمیزنیم.این کارا چیه دیگه