• چهارشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400020100677
  • خبرنگار : 50071

آغاز عملیات اجرایی چپ‌گرد غیر هم‌سطح پیامبر اعظم(ص) مشهد

آغاز عملیات اجرایی چپ‌گرد غیر هم‌سطح پیامبر اعظم(ص) مشهد
عکس آرشیوی است.

ایسنا/خراسان رضوی  عملیات اجرایی پروژه چپ گرد غیر همسطح پیامبر اعظم (ص) آغاز شد.

 این پروژه که با زمان‌بندی حدود ۱۰ ماه و هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود، در کنار کاهش ترافیک باعث کاهش ۵ کیلومتری مسیر خودروهایی که قصد ورود به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را از بزرگراه پیامبر اعظم(ص) دارند، خواهد شد.

 خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در این مراسم بیان کرد: دو سال پیش در جلسات بررسی پروژه‌های ترافیک شهری و در پی مطالعات به‌روزشده احداث این دوربرگردان به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار گرفت.

وی به اجرای پروژه های تعریف شده در رینگ پیرامونی شهر برای تسهیل دسترسی و روان سازی ترافیک در شبکه بزرگراهی شهر اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه بالغ بر ۹۰ درصد از پروژه‌های مصوب در این محدوده به اتمام رسیده است و یا در حال اتمام است. خودروهایی که از بزرگراه پیامبر اعظم (ص) می‌خواهند وارد بزرگراه آیت‌الله رفسنجانی شوند باید ۵ کیلومتر مسیر اضافی طی کنند که در کنار آلودگی هوا مصرف سوخت بیشتر و هدر رفت وقت را به دنبال دارد. از طرف دیگر دوربرگردان فعلی که در این بزرگراه وجود دارد سبب بروز حادثه و ترافیک زیاد می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه محدوده اجرای پروژه چپ گرد حاج قربان در شریان ورودی شهر قراردارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نمی‌شد تداخل ترافیکی زیادی ایجاد کنیم لذا تصمیم گرفته شد برای جلوگیری از مسدود شدن مسیر و ایجاد ترافیک پروژه توسط قرارگاه خاتم و به روش سگمنتال (قطعات پیش ساخته بتنی) احداث شود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه طول این چپگرد ۶۱۰ متر، عرشه ۴۴۰ متر، رمپ ۱۷۰ متر و عرض آن ۹.۵متر خواهد بود، گفت: این پروژه طی۱۰ ماه و با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

محمدهادی مهدی‌نیا، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهرمشهد نیز در این مراسم گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در برنامه عملیاتی سال ۹۷ -۱۴۰۰ شهرداری که به عنوان مانیفیست عملکرد مدیریت شهری نیز هست، ایجاد توازن میان پروژه‌های خودرومحور و انسان‌محور بود؛ لذا به دنبال این بودیم که این توازن چه به لحاظ تعداد پروژه و چه اعتبار ریالی برقرار شود؛ برهمین اساس در کنار اجرای پروژه های عمرانی بزرگ، پروژه‌های کوچک اما زیادی را در محلات اجرا و به این صورت به پروژه‌ها توازن دادیم.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهرمشهد با بیان اینکه عملکرد شورای پنجم در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر مثال زدنی است، اظهارکرد: آنهایی که می‌خواهند به عملکرد شورای پنجم و شهرداری نقد وارد کنند، باید به عملکرد خودشان نیز نگاه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد مهدی‌نیا تصریح کرد: در منطقه ۱۲، پارک‌ها، پیاده‌راه‌ها و پروژه قطار شهری در حال انجام است و با توجه به این موارد این منطقه می‌تواند نمونه باشد .

وی به تصادفات رانندگی در محلات و مناطق شهری اشاره کرد و افزود: برای پیشگیری و کاهش این تصادفات باید بتوانیم سرعت خودروها را در محله‌های مسکونی و مناطق شهری حدود ۳۰ کیلومتر در ساعت نگه داریم لذا پیشنهاد می‌کنم این کار از منطقه۱۲ که تازه‌ساز است، شروع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha