• چهارشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400020100533
  • منبع : نمایندگی زنجان

استاندار زنجان تاکید کرد

توجه به صنعتی‌سازی پروژه‌های مسکن اقدام ملی در زنجان

توجه به صنعتی‌سازی پروژه‌های مسکن اقدام ملی در زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان به آموزش نیروی ماهر و صنعتی‌سازی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۱ اردیبهشت‌ماه) در جلسه شورای مسکن استان زنجان، با ابراز امیدواری از روند اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در استان، اظهار کرد: علاوه بر تلاش مسئولان، مردم نیز مشارکت خوبی در ارائه سهم آورده خود برای تامین مالی پروژه‌ها دارند.

وی به انجام بازدیدهای میدانی برای کیفیت‌بخشی و حل مشکل پروژه‌های مسکن ملی تاکید کرد و افزود: احداث بیش از ۱۴ هزار واحد مسکن ملی در استان زنجان در دستور کار است و اختصاص تسهیلات و حجم آورده متقاضیان و با احتساب مبلغ زمین‌های رایگان، گردش مالی قابل توجه و زمینه اشتغال خوبی ایجاد می‌کند.

استاندار زنجان تصریح کرد: نقشه راه سال ۱۴۰۰ باید اجرای به‌موقع پروژه‌های مسکن ملی باشد و علاوه بر فعالیت‌های راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فنی و حرفه‌ای نیز اهتمام لازم به تربیت نیروی انسانی ماهر داشته باشد و صنعتی‌سازی مورد توجه قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه تعدادی از پروژه‌ها در شهرستان‌های خدابنده و خرمدره با مشکل تامین زمین مواجه است، ادامه داد: در خرمدره طی مذاکره با بنیاد مستضعفان این مشکل به زودی برطرف می‌شود و در خدابنده نیز با برگزاری جلسه با اوقاف و امور خیریه و صاحبان زمین‌ها باید این مشکل سریعا حل شود.

مقام عالی دولت در استان، ضمن تاکید بر تامین آب پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن توسط شرکت آب و فاضلاب استان، عنوان کرد: راه و شهرسازی نیز موظف است هزینه زیرساخت آب را تامین کند. همچنین در مورد اضافه شدن و ثبت‌نام تعدادی از خبرنگاران و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها به طرح ملی مسکن به شکل آفلاین را پیگیری می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه به احداث مسکن محرومان اشاره و بیان کرد: عملیات اجرایی ۲۰۰۰ واحد آغاز شده و در حال حاضر ۱۱۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده است و تاکنون ۴۸ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای آن پرداخت شده است.

رضا خواجه‌ای ادامه داد: از بین ۴۳۵۰ واحد در حوزه مسکن روستایی نیز ۳۴۰۰ واحد انعقاد قرارداد انجام شده است. همچنین در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت نیز مسئولیت احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن بر عهده بنیاد مسکن است و تاکنون ۵۸۹ متقاضی واریز وجه کردند و ۵۳۷ پروژه نیز تخصیص یافته است.

وی تصریح کرد: برای تامین زمین در پروژه ۷۵ واحدی خرمدره و پروژه قیدار با مشکل مواجه هستیم. البته برای کسانی که واریز وجه داشتند زمین تخصیص یافته است و پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی از فونداسیون تا سقف پنجم دارند. همچنین برای تامین آب پروژه آببر و گلدشت خرمدره نیز نیازمند مساعدت مسئولان هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha