• چهارشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400020100341
  • خبرنگار : 50214

در نشست با نماینده یزد گلایه شد؛

معطل ماندن پرونده طرح جامع پارک فناوری یزد در سازمان بودجه

معطل ماندن پرونده طرح جامع پارک فناوری یزد در سازمان بودجه

ایسنا/یزد نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، آمادگی خود را برای مساعدت در رفع موانع اجرای طرح جامع پارک علم و فناوری یزد اعلام کرد.

«محمدصالح جوکار» در نشست مشترک با مسئولان پارک علم و فناوری استان، طرح جامع پارک علم و فناوری را مایه امیدواری بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان و علاقه‌مندان به فناوری و نوآوری توصیف کرد و آن را زمینه‌ای مثبت برای تحولی بزرگ در اقتصاد دانش بنیان استان خواند.

وی در مورد درخواست رفع موانع دسترسی مناسب به اراضی طرح جامع، واگذاری قطعی زمین و رفع برخی معارضات دیگر، ابراز امیدواری کرد: مسئولان استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی همگام با مسئولان پارک علم و فناوری، موانع موجود را کنار زده و قطعیت مالکیت زمین و ایجاد دسترسی لازم بین دو سوی جاده کنارگذر در محدوده طرح جامع را به سرانجام برسانند و به موازات آن، دستگاه‌های خدمات رسان، زیرساخت‌های لازم را برای رونق طرح جامع ایجاد کنند.

جوکار افزود: به دنبال سفر اخیر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به استان یزد و چهار مصوبه ارزشمندی که با درخواست پارک و علم و فناوری در این زمینه تدوین شده، بلافاصله پس از ابلاغ مصوبات به استان، موارد با جدیت پیگیری و جوانان مشتاق و جامعه ذینفعان پارک، از برکات آن بهره‌مند خواهند شد.

«محمدمهدی لطفی» رئیس پارک علم و فناوری یزد نیز در این نشست با ابراز تاسف از معطل ماندن پرونده طرح جامع در سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: ما نیازمند دستور صریح وزارتخانه به سازمان ملی زمین و مسکن و راه و شهرسازی یزد هستیم تا امور اجرایی طرح جامع با سرعت بیشتری دنبال شود که در این زمینه از سوی نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی قول مساعدت داده شد.

وی همچنین با تشریح اهمیت مشارکت مالی سرمایه‌گذاران یزدی در تحقق هرچه سریع‌تر برنامه‌های عمرانی طرح جامع پارک علم و فناوری یزد، اظهار کرد: برخی از مردم استان یزد از سرمایه‌های خوبی برخوردار هستند که نزد بانک‌ها سپرده شده یا به خارج از استان منتقل می‌شود در حالی که می‌توان با سوق دادن این سرمایه‌ها به طرح‌های پارک علم و فناوری و اجرای طرح جامع، تحول جدی در تامین منابع مالی و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان ایجاد کرد.

گفتنی است، جوکار در این مورد قول مساعد داد با رایزنی‌های لازم و شیوه‌های مناسب، این سرمایه‌ها به سوی اجرای موفق طرح جامع پارک علم و فناوری جلب و سوق داده شود.

«شهرام شکوهی» معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد اظهار کرد: مستندات توانمندی علمی و فنی پارک علم و فناوری یزد ‌و دیگر بخش‌ها و نهادهای علمی و صنعتی موجود در استان، مورد توجه مپنا قرار گرفته و راه‌اندازی شرکت مپنا در دستور کار مدیریت پارک علم و ‌فناوری است که هدف نهایی آن بهره‌مندی از کلیه پتانسیل‌ها از طریق جلب نیروهای سیاسی و اقتصادی استان است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد؛ به گفته‌ی شکوهی، نگهداشت نیروی‌های نخبه علمی و جذب مهارت های علمی، صنعتی و اقتصادی و بالا بردن توان فنی استان و قرارگرفتن در لبه تولید دانش و فناوری در استان نیز از برنامه‌های اصلی این دفتر در استان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha