• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400013118761
  • خبرنگار : 50204

معاون استاندار مرکزی:

ارتباط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با استان‌ها کمرنگ است

ارتباط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با استان‌ها کمرنگ است

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار مرکزی گفت: مکاتبه و برگزاری جلسه بخشی از کار است و ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر باید با استان‌ها ارتباط ارگانیک داشته باشد که در حال حاضر این ارتباط ارگانیک با مشکل مواجه است .

بهروز اکرمی روز سه شنبه ۳۱ فرودین در شورای مبارزه با موادمخدر استان مرکزی اظهار کرد: کشفیات موادمخدر در استان مرکزی سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی داشته که امیدواریم در سال جاری این کشفیات با یک برنامه اصولی‌تر افزایش یابد.

وی افزود: به منظور برخورد با یک آسیب و کاهش اثرات آن، ستادی تشکیل می‌شود تا این ستاد بتواند یک هم‌افزایی بین دست اندرکاران و دستگاه ‌های مربوطه ایجاد کند و آحاد مردم و مسئولان نیز برای دستیابی به آن بسیج شوند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در خصوص اهداف تشکیل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ستاد به منظور ایجاد یک استراتژی برای مقابله با آسیب ایجاد شده، ستاد باید یک چشم انداز  ایجاد کند و نباید هر استان در هر مقطع اقدامات سلیقه ای انجام دهد. برای اینکه کشور در عرصه مقابله با آسیب سوءمصرف مواد مخدر موفق باشد، نیازمند اصلاح چشم اندازها هستیم.

اکرمی اضافه کرد: در مدتی که بنده در استان مرکزی حضور دارم یکی از مسئولین ستاد در استان مرکزی حضور نیافته‌ است تا از وضعیت استان و نحوه عملکردها مطلع شوند، مکاتبه و برگزاری جلسه بخشی از کار است و ستاد باید با استان‌ها ارتباط ارگانیک داشته باشد که در حال حاضر این ارتباط ارگانیک با مشکل مواجه است .

وی ادامه داد: در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز باید متناسب با روز تصمیم گیری و برخورد شود، شیوه دهه ۶۰ برای امروز جوابگو نیست، نباید چشم‌مان را بر واقعیت‌ها ببندیم، ساختار فعلی و شیوه‌های امروز پاسخگوی نیاز امروز در اداره این آسیب نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اضافه کرد: با توجه به اینکه هیچ برنامه مشخصی در سطح ملی به استان‌ها جهت مدیریت آسیب مواد مخدر ارائه نشده، مسئولان و دستگاه های عضو شورای هماهنگی باید در راستای عمل به وظایف ذاتی نظرات و پیشنهادات خود را به ستاد اعلام کنند، چراکه در جریان رویدادهای استان هستند.

اکرمی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات باید دستاورد و خروجی داشته باشد، در جلسات باید برای دستگاه‌های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر دستورالعمل تعریف شود. فعالیت و اقدامات باید اثربخش باشد، اقدام غیراثربخش انجام نشدنش بهتر است، چراکه انجام هر اقدامی هزینه در پی دارد.

وی ادامه داد: در حوزه مواد مخدر نیازمند مدیریت معطوف به نتیجه هستیم، هنوز در کشور یک تصمیم علمی و قاطع برای معتادین متجاهر گرفته نشده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: معتاد متجاهر یک فرد آسیب دیده است که برای تامین هزینه مواد مورد نیاز خود در برخی موارد اقدام به زباله‌گردی می‌کند در نتیجه ساماندهی این افراد بیمار باید به گونه‌ای انجام شود که ضمن حفظ کرامت انسانی، زمینه بازگشت دوباره به سمت مواد مخدر میسر نباشد.

اکرمی با بیان اینکه زنگ خطر اعتیاد برای اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان و نوجوانان مدت‌هاست به صدا درآمده گفت: برای جلوگیری از گسترش این آسیب و حداقل کاهش ورودی افراد به این آسیب اجتماعی، باید تمهیدات کاربردی اندیشیده شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: کشفیات انواع مواد مخدر در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است. 

سرهنگ حسین شمسایی‌فر ادامه داد: میزان دستگیری در حوزه مواد مخدر در استان مرکزی در یک ماه گذشته ۵۰۰ نفر بوده که از این تعداد ۱۰۷ نفر معتاد متجاهر بودند که به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند. 

وی اضافه کرد: از مهمترین برنامه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در سال جاری ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات عمومی، تقویت روحیه مطالبه‌گری از دستگاه‌های مسئول، ضربه زدن به بنیان‌های مالی و اقتصادی قاچاقچیان، تشدید برخورد با خرده‌فروشان، شناسایی و دستگیری سرشبکه‌های مواد و مخدر و مقابله با کشت داخلی خشخاش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha