• دوشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400013018091

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس:

بیش از ۲۲ هزار نفر در فارس برای طرح مسکن اقدام ملی ثبت نام کرده اند

بیش از ۲۲ هزار نفر در فارس برای طرح مسکن اقدام ملی ثبت نام کرده اند

ایسنا/فارس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه تاکنون ۲۲ هزار و ۵۳۸ در طرح مسکن اقدام ملی در استان نام نویسی کرده‌اند، گفت: مسکن اقدام ملی فرصتی برای تامین مسکن متناسب با سطوح درآمدی متقاضیان است که با حمایت دولت و با مشارکت بنیاد مسکن و بهره گیری از آورده متقاضیان ساخته می‌شود.

محمدرسول پروری اظهار کرد: با بررسی تقاضاهای ثبت شده در این طرح تا کنون تقاضای ۶ هزار و ۱۲۱ نفر به تایید نهایی رسیده است ، و برای ۴ هزار و ۶۱ تقاضا زمین مناسب تامین شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه تامین زمین مناسب و بدون معارض از جمله اقدامات مهم دولت در حمایت از این طرح است، گفت: طرح اقدام ملی در استان فارس و به ویژه در شهرستان‌های جنوبی اسن استان با استقبال کم نظیر شهروندان مواجه شد و فارس دراین زمینه یک شاخص در سطح کشور به ثبت رساند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس اضافه کرد: ۳ هزار و ۴۹۵ متقاضی دراین طرح واریز وجه داشته‌اند و از میان پروژه های موجود سه هزار و ۱۱۴ واحد مسکونی به متقاضیان اختصاص یافته است. مبلغ آورده متقاضیان در این طرح نیز یک میلیون و ۴۷۳ میلیون ریال است .

پروری با بیان اینکه بنیاد مسکن موضوع گرفتن پرونده و تامین زیر ساخت‌ها را در طرح مسکن اقدام ملی با جدیت دنبال می‌کند، افزود: تاکنون ۲۹۹ پروانه ساخت در طرح اقدام ملی صادر شده و ۲۸۳ واحد کار ساخت را اغاز کرده و در مرحله پی کنی هستند ، برای ۲۸۳ واحد نیز اسکلت و ریز ساخت به اتمام رسیده است.

او خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود عملیات اجرایی ۶ هزار و ۱۸۶ واحد مسکن ملی تحت مسئولیت بنیاد مسکن در کشور آغاز شده و به دلیل شروع از نیمه دوم سال، افتتاح آنها تا پایان ۱۴۰۰ به طول می‌انجامد. تازه‌ترین آمار حاکی از افتتاح حساب ۵۱ هزار و ۶۹۷ واحد دراین طرح  دارد که از این تعداد ۴۶ هزار و ۳۹۱ مورد، وجوه اولیه خود را که ۴۰ میلیون تومان بوده، واریز کرده‌اند.

پروری یادآور شد: پروژه‌هایی که ساخت آن آغاز شده تاکنون ۶ هزار و ۱۸۶ واحد حدود ۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما پیشرفت عملیاتی آنها بیشتر است. در این طرح‌ها مقدمات انجام کار نظیر دریافت پروانه، تهیه طرح، ثبت بانک و قرارداد بانک انجام شده است که حدود ۱۲ درصد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha