• یکشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400012211420
  • خبرنگار : 50294

باید از کلیه ظرفیت‌ها برای ریشه‌کنی بی سوادی در استان استفاده کرد

باید از کلیه ظرفیت‌ها برای ریشه‌کنی بی سوادی در استان استفاده کرد

ایسنا/کردستان معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان بر استفاده از کلیه ظرفیت ها و بهره گیری از مشارکت و همراهی دستگاه ها برون سازمانی و هم چنین پتانسیل شورای پشتیبانی و بهبود کیفیت در راستای پیگیری برنامه ها و ریشه کنی بی سوادی تاکید کرد.

رمضان یوسفی در اولین نشست مشترک شورای معاونین و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان در سال 1400 از پیگیری برنامه های حوزه سواد آموزی، از کسب رتبه اول کشوری در بهبود کیفیت و عملکرد حوزه سواد آموزی خبر داد و اظهار کرد: این موفقیت‌ها حاصل تلاش و پیگیری کلیه مجموعه در سطح استان میباشد .

 وی با اشاره به ابلاغ سیاست های حوزه سواد آموزی در سال ۱۴۰۰ ، بهبود و ارتقاء کیفیت آموزش را از جمله برنامه‌های اولویت دار عنوان کرد و افزود: کیفیت آموزش ،مهمترین رکن در آموزش و پرورش است . 

 یوسفی از همکاری صورت گرفته در راستای آموزش سواد آموزان تشکر کرد و با بیان اینکه در این ایام آموزشها تعطیل نشده است ادامە داد: آموزش دوره های سواد آموزی در سه بخش، به صورت حضوری،نیمه حضوری و غیرحضوری تداوم داشته است .

معاون سواد آموزی استان،ترغیب و تشویق جامعه هدف را مهم ترین اولویت سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و با تاکید بر اینکه در همین راستا باید مردم را پای کار بیاوریم تا بی سوادی ریشه کن شود، گفت : هر کس باید به سهم خود تلاش کند تا این نقیصه رفع شده و بی سوادی از استان فرهنگی کردستان ریشه کن شود .

 وی با اشاره به وضعیت استان در خصوص بی سوادی و جایگاه کشوری کردستان در نرخ سواد گفت : در جهت پیشبرد برنامه های سوادآموزی باید از مشارکت دستگاه های برون سازمانی استفاده کرد .

 یوسفی نظارت بر اقدامات را یکی از برنامه های اولویت دار این حوزه بر شمرد و از مدیران و روسای آموزش و پرورش استان خواست بر  کلاس های سواد آموزی، فعالیت مراکز یادگیری ، راهنمایان سوادآموزی، هزینه کرد حوزه ، موسسات،آموزش دهندگان،آزمونها،تصحیح اوراق و دیگر فعالیت های این حوزه نظارت داشته باشند.

 وی همچنین از مدیران و روسای آموزش و پرورش استان خواست با تکمیل چارت تشکیلاتی، از نیروهای توانمند و با انگیزه در این حوزه استفاده کنند .

 صدور ابلاغ برای اعضای شورای پشتیبانی و بهبود کیفیت شهرستان‌ها و مناطق تا تاریخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ ، پیگیری پالایش اسمی بی سوادان پایگاه ، استفاده از ظرفیت مراکز یاد گیری سواد آموزی و مهارت آموزی و حرفه آموزی در کنار آموزش سواد پایه ، معرفی مدیران مراکز یاد گیری با هماهنگی معاونت سواد آموزی استان ، استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها در راستای تفاهم نامه های حوزه سواد آموزی به خصوص استفاده از مربیان دستگاهها، بهره گیری از پتانسیل شورای پشتیبانی سواد آموزی برای هماهنگی سایر دستگاه در اجرای برنامه های آموزش و پرورش به یک ظرفیت است و حضور مدیران و روسای آموزش و پرورش در جلسات بهبود کیفیت و ستاد امتحانات از دیگر توصیه های معاونت سواد آموزی استان در این نشست بود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha