• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400012110879

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس:

بخشی از آب مورد نیاز صنایع فارس از سد تنگ سرخ بشار تامین شود

بخشی از آب مورد نیاز صنایع فارس از سد تنگ سرخ بشار تامین شود

ایسنا/فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: سد تنگ سرخ بشار و پساب فاضلاب شهرهای بزرگ فارس از منابع تامین آب استان محسوب می‌شوند که باید مدنظر قرار گیرند و آب مورد نیاز صنایع را از آنها تامین کنیم.

جعفر قادری شنبه ۲۱ فروردین نیز در نشست انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با بیان اینکه وضعیت استان فارس نسبت به دیگر استان‌ها متفاوت است، گفت:  چندین منبع آب در اختیار ما قرار دارد که می‌توان روی آن حساب باز کرد و انتقال آب از خلیج فارس یکی از این منابع است.

او با بیان اینکه انتقال آب از خلیج فارس به دیگر استان‌ها هم می‌تواند بخشی از نیاز استان فارس را تامین کند، افزود: به طور مثال از خط انتقال استان کرمان برای تامین آب شهرستان‌های شرقی می‌توان استفاده کرد.

محمدجواد عسکری، نماینده مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه به حرکت‌های خوبی برای انتقال آب از دریا که در حال انجام است اما کافی نیست، گفت: استان فارس با ظرفیتپها و قابلیت‌های بالایی که دارد، نسبت به سایر استانها در این باره عقب افتاده است.

او ادامه داد: در مقطعی از زمان، بر حوزه کشاورزی در فارس بیش از حد تاکید شد که در آن برهه سایر استانها به سمت صنعتی شدن رفتند و اکنون ما به دلیل کمبود آب، کشاورزی را هم از دست داده‌ایم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت تاکید کرد: لزوم صنعتی شدن و عمل به شعار سال، تسهیل مسیر برای حضور سرمایه گذاران در استان فارس است

عسکری با بیان اینکه انتقال آب از خلیج فارس حق مسلم مردم استان است، عنوان کرد: برای حضور بیشتر و آسوده تر سرمایه گذاران باید حوزه ماموریت دستگاه‌ها و گروه‌های مختلف مشخص شود.

او همچنین گفت: نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل دارند تا در این مسیر در کنار سایر متولیان باشد.

عسکری تاکید کرد: اگر در یک مقطع زمانی مشخص نتوانیم سرمایه‌گذار صنعتی را جلب کنیم نرخ بیکاری استان بالاتر می‌رود و آسیب‌های دیگر را در پی دارد و توقع داریم که دستگاه‌های اجرایی استان نیز خودشان کار را دنبال کنند و ما نیز حمایت می‌کنیم.

او اضافه کرد: قطعا باید آب از خلیج فارس با اولویت صنعت و بعد کشاورزی به استان فارس انتقال پیدا  کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha