• دوشنبه / ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400011606722
  • خبرنگار : 50165

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان خبر داد

افزایش زمان تقسیط بدهی مالیاتی برخی بنگاه‌های تولیدی غیردولتی

افزایش زمان تقسیط بدهی مالیاتی برخی بنگاه‌های تولیدی غیردولتی

ایسنا/زنجان مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان، از افزایش زمان تقسیط بدهی مالیاتی برخی بنگاه‌های تولیدی غیردولتی خبر داد.

میرحیدر رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بخشنامه صادره از سوی سازمان امور مالیاتی کشور، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود اقتصادی و به منظور جلوگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال، مدت زمان تقسیط بدهی مالیاتی بنگاه‌های تولیدی غیردولتی، از سه سال به پنج سال افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۹/۹۲ در ۱۱ اسفندماه پارسال، ابلاغ حکم بندهای (۱) و (۲) مصوبه پنجاه و ششمین جلسه شورای عالی هماهنگی که به ادارات امور مالیاتی اعلام شده است، افزود: بر اساس این بخشنامه، حکم بندهای مصوبه مذکور که به تایید مقام معظم رهبری رسیده است با توجه به شرایط موجود اقتصادی، تا پایان امسال، به منظور جلوگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال و با هدف امکان‌پذیر کردن وصول مطالبات مالیاتی از بنگاه‌های تولیدی غیردولتی، مدت زمان تقسیط مندرج در ماده (۱۶۷) قانون مالیات‌های مستقیم، صرفاً برای بنگاه‌هایی که برنامه احیای تولید و ساماندهی مالی آن‌ها به تایید ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید رسیده است، به حداکثر ۶۰ ماه افزایش می‌یابد.

این مسئول ادامه داد: به ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید اجازه داده می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰، به منظور جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی که طرح احیای تولید و ساماندهی مالی آن‌ها به تایید آن ستاد رسیده است، نسبت به تعویق یک ساله و فقط برای یک بار اجرائیه‌هایی که به درخواست سازمان امور مالیاتی، تامین‌اجتماعی، شرکت‌های آب، برق، گاز، شبکه بانکی و شهرداری‌ها علیه بنگاه‌های مذکور صادر شده، در صورت تعیین تکلیف، استمهال و تقسیط بدهی‌ها توسط ستاد مذکور اقدام کند. دستگاه‌های مزبور و بانک‌ها می‌توانند در صورت تصویب ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید، نسبت به تعویق اجرائیه‌های مربوط اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، تصریح کرد: مهم‌ترین هدف در اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، ارائه هرچه بهتر خدمات مالیاتی برای تسهیل و رفاه حال مودیان مالیاتی بوده که در شرایط حال حاضر جامعه، مهم‌ترین نتیجه آن کاهش تردد و مراجعات حضوری بوده است.

رضوی خاطرنشان کرد: با الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی، هر مودی مالیاتی با مراجعه به سامانه الکترونیکی سازمان به آدرس www.tax.gov.ir می‌تواند علاوه‌ بر ارسال اظهارنامه خود، در صورت داشتن اعتراض نسبت به اوراق، اعتراض خود را نیز به‌ صورت الکترونیکی ثبت کند. در این طرح، دعوت به هیئت حل‌اختلاف، ابلاغ رأی هیئت حل‌اختلاف و پرداخت مالیات نیز به ‌صورت الکترونیکی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha