• یکشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400011506437
  • خبرنگار : 71610

جلسه پارلمان اردن درباره رخدادهای روز شنبه

جلسه پارلمان اردن درباره رخدادهای روز شنبه

رئیس پارلمان اردن در جریان نشست پارلمان درباره رخدادهای اخیر این کشور گفت که امان به شکل قاطعانه‌ای مانع از هرگونه تلاش برای تضعیف امنیت و ثبات این کشور شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره لبنان، پارلمان اردن امروز (یکشنبه) برای بررسی رخدادهای اخیر این کشور و تلاش نافرجام برای انجام کودتا علیه طبقه حاکم در اردن تشکیل جلسه داد.

عبد المنعم العودات، رئیس پارلمان اردن در سخنانی در جریان این نشست اظهار کرد: کشور ما روز گذشته به شکل قاطعانه‌ای مانع از هرگونه تلاش برای تضعیف امنیت و ثبات ما شد.

وی افزود: "پادشاه ما برای این کشور نمادی از خرد و قدرت است و وفاداری ما بخشی از ایمان و تعلق ما به کشور عزیزمان اردن است. به خواست خدا ما و فرزندانمان به همراه پادشاه و حسین بن عبدالله، ولیعهد وفادار او به سمت یک صد سالگی جدید در حرکت هستیم."

العودات در راستای حمایت از پادشاه کشورش، تأکید کرد: عوامل قدرت دولت در پرچم هاشمی (خاندان پادشاهی اردن)، در هویت ملی متحد اردنی‌ها و ارتش عربی نهفته شده است.

فیصل الفایز، رئیس مجلس اعیان اردن نیز در جریان این نشست تأکید کرد: اردن قاطعانه با هر دستی که می‌خواهد امنیت آن را تضعیف کند، مقابله خواهد کرد.

وی از ملت اردن خواست که به شایعات و دروغ‌پردازی‌ها توجهی نکنند.

الفایز ادامه داد: اردن و پادشاه خط قرمز ما هستند.

رئیس مجلس اعیان اردن همچنین گفت: که اردن با یک لحظه تاریخی روبرو است و ما باید از آن برای مرور مسیرمان استفاده کنیم و از طریق گفتگوی ملی مسئولانه، اهداف، ارزشها و مبانی را که در مرحله بعدی بر سبک دولت حاکم است ، مشخص کنیم.

در همین حال، توفیق کریشان، معاون نخست‌وزیر اردن نیز که در این جلسه حضور داشت خاطرنشان کرد: اردن هرگز شاهد انحلال مخالفان یا حذف یک گروه سیاسی نبوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۱۵ ۱۶:۲۸

عاشق طنز نهفته در این عبارت هستم ... الفایز ادامه داد: اردن و پادشاه خط قرمز ما هستند ... انگار چیزی هست که ما نمی دانیم ، مثلاً خداوند سند محضری داده به پادشاه که اردن مال توست و سرنوشت مردم و اردن تنها با " و " قرمز شماست ... آه ژانر رمان من ... پادشاهان جزئی از تاریخ هستند امّا می خواهند همه تاریخ باشند ، چیزی که هیچ وقت جزئی از تاریخ نشود ، جاودانگی ابدی .