• شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400011405523
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

انتقاد امام جمعه قصرشیرین از فشار بانک‌ها بر زلزله‌زدگان

انتقاد امام جمعه قصرشیرین از فشار بانک‌ها بر زلزله‌زدگان

ایسنا/کرمانشاه امام جمعه قصرشیرین از فشار بانک‌ها بر مردم مناطق زلزله‌زده برای پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی‌شان انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام علی ملکی با اشاره به اینکه اقداماتی پس از زلزله سال 1396 کرمانشاه انجام شده ولی همچنان مشکلات حل نشده قصرشیرین باقی مانده، اظهار کرد: به برکت سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه، شاهد ساخت و سازهای بسیار خوب در استان بودیم. مردم ایران هم سنگ تمام گذاشتند و امروز خانه‌های اکثر مردم ساخته شده و تنها ساخت تعداد کمی از خانه‌ها باقی مانده است.

وی با انتقاد از عدم امهال تسهیلات مردم مناطق زلزله زده استان، اظهار داشت: بانک‌ها در ایام نزدیک عید فشار عجیبی به این مردم مظلوم ‌آوردند. اوضاع معیشتی مردم کشور بر کسی پوشیده نیست و در این شرایط که گرانی و مشکلات کرونا به مردم فشار می‌آورد، بانک‌ها هم با فشار آوردن بر این مردم زلزله زده هر روز به دنبال اقساط وام‌هایی هستند که قرار بوده امهال شود.

امام جمعه قصرشیرین ادامه داد: متاسفانه در این اوضاع نابسامانی مالی، گاهی از سوی بانک‌ها برای پرداخت اقساط با افراد زلزله‌زده تماس می‌گیرند و اعلام می‌کنند اگر اقساط خود را پرداخت نکنید ضمانت‌های شما را به اجرا می‌گذاریم و حقوق کارمندی که ضامن شما شده را برداشت می‌کنیم. این چه نوع برخورد با مردم آسیب دیده است.

 ملکی با بیان اینکه مسئولان باید در پی حل این مشکلات بر آیند، افزود: بسیاری از این مردم از قشر فقیر و محروم جامعه به شمار می‌آیند و نیاز است که برای حل مشکلات آنان اقدامات درخوری انجام گیرد.

وی در ادامه با اشاره به خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی و دامپروری استان کرمانشاه در زلزله سال 96 ، تصریح کرد: این زلزله باعث بیکاری بسیاری از مردم منطقه شد، کسب و کارشان به شدت آسیب دید و توان احیای دوباره آن را ندارند. باید حرکتی از سوی دولت برای کسب و کار این جوانان صورت گیرد تا از این بحران نجات یابند.

 ملکی همچنین با اشاره به تعرفه برق در شهرستان قصر شیرین تاکید کرد: انتظار داریم با توجه به گرمی هوا در این منطقه که همسطح سرزمین عراق است و آب و هوای یکسانی با مهران، خوزستان و عراق دارد، از مردم قصر شیرین هم تعرفه برق مناطق گرمسیر دریافت شود تا کمی از آسیب‌های آن ها از این طریق جبران شود.

وی ادامه داد: کاهش تعرفه هزینه برق را با معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر نیرو و برخی دیگر از مسئولان در میان گذاشته‌ایم و همگی قول مساعدت داده‌اند اما تبعیض بین قصر شیرین و دیگر شهرهای گرمسیر کشور همچنان ادامه دارد و هنوز اقدام درخوری در این زمینه صورت نگرفته است. امیدواریم رسانه‌ها پای کار بیاییند و این موضوع مهم را دنبال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha