• شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1400011405274
  • منبع : نمایندگی مازندران

روند افزایش کرونا در مازندران/ قائمشهر قرمز شد

روند افزایش کرونا در مازندران/ قائمشهر قرمز شد

ایسنا/مازندران در حالیکه مسئولان برای بحرانی نشدن اوضاع در مازندران تنها به هشدار بسنده کردند و خواهان مسافرت نکردن مردم به این استان شدند، به نظر می‌رسد بار دیگر این استان به خیز دیگری نزدیک شده و حال پس از تقریبا دو هفته آرامش نسبی، یک شهر در مازندران قرمز و چهار شهر دیگر نارنجی شدند.

به گفته مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا، خیز چهارم کرونا در کشور آغاز شده و مازندران نیز از این اوضاع بی نصیب نمانده است چرا که در ایام نوروز پذیرای مسافران زیادی از سراسر کشور بوده و همین امر موجب قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در قائمشهر و نارنجی شدن چهار شهر آمل، ساری، رامسر و گلوگاه شده است.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه اظهار کرد: ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۳۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی تصریح کرد: در همین مدت  ۹۱ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: ۵۹۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری که از این تعداد ۱۱۵ نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی همچنین به این موضوع اشاره کرده بود که، ویروس انگلیسی تمام شهرستان‌های مازندران را در برگرفته است.

موسوی تاکید کرد: مردم از تجمع پرهیز کرده و شیوه نامه‌ها را رعایت کنند، چون وضعیت استان هم اکنون مناسب نیست.

از سوی دیگر، بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۱۳۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ بیمار جدید بستری و ۱۹ بیمار هم ترخیص شدند، همچنین ۳۵ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش ایسنا، با این وجود هم‌اکنون ۷۲۹ بیمار مشکوک و یا مبتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha