• دوشنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1400010903329
  • خبرنگار : 50006

برگزاری جشن بزرگ "منتظران حضرت مهدی (عج)" در اهر

برگزاری جشن بزرگ "منتظران حضرت مهدی (عج)" در اهر

ایسنا/آذربایجان شرقی به مناسبت نیمه شعبان ویژه برنامه‌های سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج) و جشن بزرگ منتظران آن حضرت با رژه بزرگ خودرویی و غرس درختان مثمر در شهرستان اهر نیز همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

امام جمعه شهرستان در این مراسم، ضمن تقدیر از زحمات چند ساله برگزار کنندگان این جشن معنوی که به صورت خانوادگی و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی باشکوه تر از همیشه برگزار شد، گفت: امسال سال ۱۴۰۰ هجری شمسی که به نام "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، با عنایت و برکت الهی، با نیمه شعبان آغاز و با نیمه شعبان نیز به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام جواد حاجی زاده مسئله مهدویت را امری مهم برشمرد و افزود: اعتقاد به مهدویت و ظهور امام موعود (عج) که با غیبت کبرای آن حضرت آغاز شده است و طبق روایات با وجود غیبت ایشان، برکات و عنایات آن حضرت بر زندگی بشریت همچنان گسترده و زمانی خواهد رسید که منجی عالم بشریت با ظهور خود عدالت را در تمام عالم گسترده خواهد کرد.

وی افزود: همه ما می‌توانیم برای ظهور حضرت امام زمان (عج) کمک کنیم، مسائلی از جمله ناعدالتی‌ها، فسق و فجور و خصومت‌هایی که با بشریت وجود دارد و امروز در دنیا اتفاق می‌افتد، می‌توان جامعه را به سمتی هدایت کرد که بشر به بلوغ فکری رسیده و آماده ظهور منجی عالم حضرت مهدی (عج) شود.

وی گفت: در حال حاضر بحث ایمان به ولی فقیه در غیبت امام زمان (عج) موضوعی مهم بوده و باید همگی به وجود ولی فقیه ایمان داشته باشیم و از ایشان اطاعت کنیم، چرا که اطاعت مطلق از ولی فقیه، اطاعت از امام زمان (عج) بوده و راه رسیدن به سعادت و موفقیت در جامعه است.

حجت الاسلام حاجی زاده، جمهوری اسلامی ایران را نقطه امیدی برای تمام مستضعفان و مظلومان جهان برشمرد و افزود: با تقویت باورهای دینی، خدا محوری، ادامه دادن راه شهدای اسلام به خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و در راس آن‌ها عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جامعه و هدایتگری و ترویج این امور به سایر کشورها، زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) را مهیا خواهیم کرد.

وی گفت: امیدواریم با ظهور امام زمان (عج) شاهد گسترش عدل در جامعه و روشن شدن حق مظلومان و مستضعفان جهان شده و با ظالم و مستکبرین برخورد قاطع شود.

در ادامه این مراسم با حضور امام جمعه اهر، شهردار شهر اهر و جمعی از مسئولان این شهرستان در باغ زندگی و خاطرات به مناسبت عید نیمه شعبان به نام حضرت ولی عصر(عج) و به یاد سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی چندین درخت مثمر غرس شد.

این مراسم به همت ستاد مردمی منتظران مهدی(عج)، کانون مرکزی خدمت رضوی اهر و با همکاری شورای هیئات مذهبی، اداره تبلیغات اسلامی و هیئت فاطمیون (یاس کبود) شهرستان اهر برگزار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha