• دوشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۹:۵۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 00062135393
  • خبرنگار : 50491

آخرین جزئیات ماراتن نفس‌گیر کنکور ۱۴۰۱ در گلستان/ ریزش قابل‌توجه داوطلبان

آخرین جزئیات ماراتن نفس‌گیر کنکور ۱۴۰۱ در گلستان/ ریزش قابل‌توجه داوطلبان

ایسنا/گلستان رئیس نمایندگان تام‌الاختیار استان گلستان در برگزاری آزمون سراسری گفت: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در استان گلستان همزمان با سراسر کشور در روزهای پنج‌شنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ در گلستان برگزار می‌شود.

دکتر شعبان شتایی امروز دوشنبه ۲۶ دی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح پنج شنبه ۲۹ دی ماه سال جاری، داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در عصر روز پنج‌شنبه ۲۹ دی ماه، داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح جمعه مورخ ۳۰ دی ماه و داوطلبان گروه هنر در عصر جمعه مورخ ۳۰ دی برگزار خواهد شد. 

وی با بیان اینکه در استان گلستان ۲۴ هزار و ۱۲۹  داوطلب در پنج گروه آزمایشی ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد ۱۴ هزار و ۶۹۱ داوطلب زن(۶۱ درصد) و ۹ هزار و ۴۳۸ داوطلب مرد(۳۹ درصد) هستند که در مجموع نسبت به آزمون تیرماه ۱۴٠۱، تعداد داوطلبان کنکور در استان گلستان با ۱۰ هزار و ۶۵۹ نفر کاهش همراه بوده است. 

رئیس نمایندگان تام‌الاختیار استان گلستان در برگزاری آزمون سراسری به تعداد داوطلبان استان گلستان به تفکیک گروه‌های آزمایشی اشاره کرد و متذکر شد: یک هزار و ۵۹۲ نفر در گروه ریاضی، ۱۰ هزار و ۹۲۲ نفر در گروه تجربی، ۹ هزار و ۶۲۹ نفر در گروه انسانی، یک هزار و ۲۶۹ نفر در گروه زبان‌های خارجی و ۷۱۷ نفر مربوط به گروه هنر هستند.

شتایی با اشاره به اینکه آزمون سراسری دی ماه ۱۴٠۱ در ۱۳ شهرستان، ۲۳ حوزه اصلی و ۵۹ حوزه فرعی در سطح استان گلستان برگزار می‌شود، تاکید کرد: در شهر گرگان نیز تعداد ۶ هزار و دو داوطلب شامل سه هزار و ۷۹۲ داوطلب زن و دو هزار و ۲۱۰ داوطلب مرد در گروهای آزمایشی مختلف شرکت کردند که در گرگان بیشترین داوطلب شرکت‌کننده در گروه آزمایشی تجربی (سه هزار و ۲۱۴ نفر) و کمترین داوطلب در گروه آزمایشی هنر (۲۷۴ نفر) قرار دارد.


به گفته وی، کارت‌های شرکت در آزمون‌ تمامی داوطلبان‌ گروه‌های آزمایشی علوم‌ ریاضی و فنی، علوم‌ تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه ۲۵ دی ماه لغایت روز چهارشنبه مورخ ۲۸ دی ماه برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل دسترس است. 

رئیس نمایندگان تام‌الاختیار استان گلستان در برگزاری آزمون سراسری متذکر شد: داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروه‌های آزمایشی دوم و سوم(گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی) خود اقدام کنند.

شتایی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی داوطلبان آزمون سراسری، افزود: داوطلبان گرامی از آوردن هرگونه وسایل اضافی مانند کیف، تلفن همراه، ساعت هوشمند، ماشین حساب و غیره در محل آزمون خودداری کرده و با مراجعه به سایت سازمان سنجش و کسب اطلاعات بیشتر در ساعت مقرر در محل آزمون حضور یابند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha