• شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 00062133747
  • خبرنگار : 50596

بخشدار سرولایت گفت:

چند راس گوسفند بر اثر سرما در سرولایت تلف شد/ تعطیلی ۱۷ واحد صنفی و تولیدی به دلیل افت فشار گاز

چند راس گوسفند بر اثر سرما در سرولایت تلف شد/ تعطیلی ۱۷ واحد صنفی و تولیدی به دلیل افت فشار گاز

ایسنا/خراسان رضوی بخشدار سرولایت از تلف شدن تعدادی گوسفند در دامداری واقع در روستای بیدخان این بخش خبر داد.

باقر صدیقی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: متاسفانه بر اثر شدت سرما سه راس از گوسفندان یک دامداری در روستای بیدخان تلف شده و از بین رفتند.

وی با اشاره و تاکید مجدد به اهالی و دامداران در حفظ و لحاظ تمهیدات لازم در نگهداری دام‌های خود افزود: پیرو اطلاع‌رسانی‌های قبلی کارشناسان جهاد کشاورزی و دهیاران، لازم است تمهیدات لازم توسط دامداران اندیشیده شود و ذخیره مناسب علوفه برای دام‌های خود داشته باشند.

بخشدار سرولایت با بیان اینکه دامداران باید نسبت به بیمه دام‌های خود اقدام نمایند، تصریح کرد: با توجه به تداوم برودت هوا تا اواسط هفته ضروری است مکان مناسب نگهداری دام‌ها مورد توجه دامداران قرار گیرد تا از بروز خسارت جلوگیری شود.

وی در ادامه از تعطیلی ۱۵ واحد صنفی و ۲ کارگاه تولیدی در سرولایت به دلیل افت فشار گاز خبر داد و اظهار کرد: در پی ضرورت اجرای مصوبات ستاد مدیریت بحران شهرستان، ۱۵ متصدی واحد صنفی پس از دریافت اخطار افت فشار گاز و ضرورت همکاری با عوامل امداد گاز شهر چکنه نسبت به تعطیلی واحدهای صنفی خود اقدام کردند.

صدیقی اضافه کرد: پس از اعلام ضرورت همکاری به این متصدیان از سوی شورای اسلامی و اداره گاز شهر چکنه، تمام صنوف غیرضروری در راستای همکاری و اجرای مصوبات ستاد شهرستان نسبت به این مهم اقدام و واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند.

بخشدار سرولایت بیان کرد: متصدیان ۲ واحد کارگاهی تولید کیف و زیپ در یکی از روستاهای این بخش نیز در راستای همکاری با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد شهرستان نسبت به تعطیلی واحدهای کارگاهی خود اقدام کردند.

وی افزود: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با دهیاران و مدیران بحران سطح بخش آماده جایگزینی و استفاده از سوخت نفت سفید برای اهالی روستاها هستیم و جای هیچگونه نگرانی در زمینه تامین و تحویل سوخت جایگزین نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha