• دوشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۲۳:۲۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 00062114885
  • خبرنگار : 50399

یک منتقد ادبی عنوان کرد

«پرواز اسب سفید» تجربه‌ای نزیسته و ارزشمند

«پرواز اسب سفید» تجربه‌ای نزیسته و ارزشمند

ایسنا/قم منتقد ادبی گفت: کتاب پرواز اسب سفید تجربه نزیسته ای را به خواننده می‌دهد که ارزشمند است.

در دومین جلسه از سلسله جلسات «کتابواره شهر من» ضمن رونمایی از کتاب پرواز با اسب سفید، معصومه میرابوطالبی، گفت: کتاب داستان دختری به نام گلبرگ را روایت می کند که با یک بحران روحی یعنی قتل غیر عمد مواجه شده است، پدرش در یک قدمی اعدام است و در چنین شرایطی رفتار های دیگران با او به عنوان یک دختر نوجوان نیز در کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: کتاب بسیار خوش خوان است و اصطلاحا سکته زبانی و نثری ندارد؛ یکی از ویژگی های مهم کتاب های نوجوان، عدم ایستایی است که این موضوع در این کتاب نیز به خوبی رعایت شده است و با وجود موقعیت های احساسی و گاه تلخی که در کتاب دیده شده داستان ریتم خوبی دارد.

نویسنده کتاب پروفسور فوفو بیان کرد: این رمان نوجوان قابلیت این را دارد که در جمع‌ها و دورهمی‌هایی که با حضور نوجوانان برگزار می کنیم در مورد کتاب صحبت کنیم، تجربه کنیم و شخصیت‌های کتاب را به چالش بکشیم.

وی با اشاره به نقش کتاب در کمک به نوجوانان در مدیریت غم و مواجهه با مشکلات ابراز داشت: یکی از رسالت‌های کتاب این است که به وسیله آن می‌توانیم بعدی از زندگی را تجربه کنیم که در زندگی واقعی نمی‌توانیم آن را تجربه کنیم و این کتاب با وجود تلخی ها و غمی که در آن وجود دارد، اما تجربه نزیسته ای را به خواننده می‌دهد که ارزشمند است.

پرواز اسب سفید کتابی درباره مهدویت است

در ادامه این نشست، سیده عذرا موسوی، نویسنده این کتاب پیرامون نگارش کتاب گفت: در نیمه دوم سال ۱۳۹۸، پیشنهادی از سوی انتشارات به نشر دریافت کردم که در نتیجه آن، مجموعه ای ۱۴ جلدی رمان نوجوان با تمرکز غیرمستقیم بر زندگی حضرات معصومین (ع) است و پرواز اسب سفید یکی از کتاب های این مجموعه و پیرامون مهدویت و انتظار است که در اسفند سال ۱۴۰۰ منتشر شد، در چاپ اول آن ۲ هزار نسخه منتشر شد و در ماه گذشته نیز این کتاب به چاپ دوم رسیده است.

نویسنده کتاب شاخ دماغی‌ها افزود: ایده اولیه کتاب با آنچه که در حال حاضر منتشر شده است متفاوت بود اما به مرور زمان دستخوش تغییرات شد و مشورت با دوستان و نویسندگان در شکل‌گیری ایده اصلی بسیار موثر بود.

وی تصریح کرد: یکی از نقدهای وارد شده به کتاب این است که مسئله قتل غیر عمد که سوژه اصلی کتاب است شاید برای بسیاری از افراد اتفاق نیفتد و پاسخ من این است که بسیاری از نوجوانان ممکن است با چالش‌های مشابه مثل بیماری، حادثه، سوگ و مسائلی مشابه آنچه در این کتاب اشاره شده مواجه شوند و این کتاب در مواجه با این چالش ها به آنها کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha